Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk till MBP 2007

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MBP från 2007 och undrar om jag kan lägga in denna:

JME Data / SEAGATE Momentus XT ST95005620AS - hybridhårddisk - 500 GB - SATA-300

i stället för den 200gb orginalen som jag har idag?

Någon som vet ?

mvh
/B

ps. Har en 2,6 GHz Core2duo o 4gb ram Med en hårdisk som följer:
Kapacitet: 200,05 GB (200.049.647.616 byte)
Modell: Hitachi HTS722020K9SA00
Revision: DC4AC77A

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-10-22 21:07

Har inte testat den, men den fysiska storleken ser inte ut att vara något problem, och din MBP klarar nog av 500GB utan problem.
Dock har din MBP, precis som min, endast SATA-1 (1,5GBit/s), så diskens speed blir inte fullt utnyttjad.

Jag har bytt till en Intel X-25 160GB, den ger god fart på burken, men inte full SSD-fart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-22 22:29

Jag kör en sådan i en MBP från 2007 sedan ett par månader och är mycket nöjd med den. Hela datorn känns snabbare och framför allt käns uppbootningen betydligt snabbare.

Tackar för svaren

Det lär bli ett sådant inköp i veckan som kommer, såvida inte någon ger oss/mig en länk till en hd som är bättre/bättre köp.

mvh
/B

Ursprungligen av billextreme:

Det lär bli ett sådant inköp i veckan som kommer, såvida inte någon ger oss/mig en länk till en hd som är bättre/bättre köp.

Jag tror att Momentus XT är den bästa av alla hårddiskar.

Såvida du inte ska slå till på en riktig SSD direkt är det bara att köpa.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 19:56

Elektriskt ska det inte vara nåt problem. Infoworld testade Momentus XT på en Mac och var nöjda. Om du inte har problem med att engelskan är lite kass så verkar även detta forum ha nöjda användare.

Berätta gärna hur det går, och ta tid på hur långsamt allt går nu och hur snabbt det går sen. Jag ser Momentus som en trolig uppgradering nästa gång jag växer ur hårddisken. (Fast jag skulle gärna se en liten write-buffer också...)

Disken inköpt...

Nu tänkte jag göra som Kainen säger:

Ursprungligen av kainen:

Varför krångla till det.

1 Byt hårddisk i macbooken till den nyare.
2 Installera Snow leopard på den
3 Sätt den gamla disken i ett externt chassi som du sedan kan fortsätta använda som extern backup eller liknande när du fört över det du vill ha ifrån den.

Hoppas det fungerar...

mvh
Bill

1
Bevaka tråden