Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synpunkter på jämförelse av gymkort

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-10-22 12:49

Hej,

Har betatestat nu ett tag och tänkte nu släppa in er för (konstruktiv?) feedback

Hitta bästa pris på gymkort - Comparias jämför priser och egenskaper på tjänster.

Här kan du jämföra Gymkort (priser och adresser) i sveriges 10 största städer.

* Om ditt favoritgym saknas så säg till, har inte så bra koll på gym utanför stockholm.

* Verkar kartan "makes sense"? Feedback vore trevligt.

* Borde man försöka hitta location med IP-Geo? (Bra eller anus?)

* Under Filtrera din sökning -> Egenskaper verkar dom vettiga?

* Om man vill filtrera en sökning vad skulle det vara på, förutom pris?

Jag slog in mitt postnummer men kartan laddades aldrig? Klickar på uppdatera men inget händer.

Uppdatering:
Det fungerar med "11173" men inte "11361"?

  • Oregistrerad
  • 2010-10-22 13:51

Det är ett problem att postnummer förändras varje år. Vi kör ingen live-uppslagning på postnummer då det tyvärr tar för lång tid (geo-encodning på postnummer tar runt 500ms) utan vi köper postnummerlistor och då det tillkommer (och försvinner) postnummer varje år blir det lite strul

Vi borde dock skriva något om att postnumret inte hittades så användaren inte blir förvirrad

Hur fungerade det annars?

418 33, 10km, kör Safari

Svar INGET.

Jag passar på aktieköpet i det här....

  • Oregistrerad
  • 2010-10-22 17:02

Det är en ny kategori, hade glömt att implementera mitt js som plockar bort mellanslag. Om du skriver till postnummer utan mellanslag så fungerar det

Du måste också välja minst 2 km då jag inte har med något gym närmare där du bor.

Ursprungligen av studiox:

Det är en ny kategori, hade glömt att implementera mitt js som plockar bort mellanslag. Om du skriver till postnummer utan mellanslag så fungerar det

Du måste också välja minst 2 km då jag inte har med något gym närmare där du bor.

Bra att du låter folk skriva mellanslag om de vill.
Så jävla less på system som inte låter folk skriva olika.

0707-121212, 070 712 12 12 och 0707121212 är ju alla samma nummer ...

Samma visa med personnummer 19781212-4861 eller 7812124861 ....

Om jag skriver 418 33 eller 41833 eller to m SE-418 33 skall inte spela ngn roll.

Sökte på ett par postnummer här i Växjö, inga träffar.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-22 21:25
Ursprungligen av Capeman:

Sökte på ett par postnummer här i Växjö, inga träffar.

Även om man tror man bor i en metropol så kände jag inte till att Växjö skulle vara en av sveriges 10 största städer

Ursprungligen av studiox:

Även om man tror man bor i en metropol så kände jag inte till att Växjö skulle vara en av sveriges 10 största städer

Sant, vi är nog snarare runt 20... Läste din beskrivning slarvigt. Movin' on.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-22 21:54

Kartan visar inte rätt för FLERA anläggningar. T.ex 24/7 anläggningen på Östra Fäladsgatan 2 i Malmö visas flera hundra meter fel.

Ska vara där pilen pekar.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-23 15:05
Ursprungligen av Mija:

Kartan visar inte rätt för FLERA anläggningar. T.ex 24/7 anläggningen på Östra Fäladsgatan 2 i Malmö visas flera hundra meter fel.

Ska vara där pilen pekar.

Tittar på det, just därför man betatestar. Du får gärna berätta om dom andra som ligger fel också, kan vara fel i geocodningen såklart.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-23 16:20
Ursprungligen av studiox:

Tittar på det, just därför man betatestar. Du får gärna berätta om dom andra som ligger fel också, kan vara fel i geocodningen såklart.

I princip alla i Malmö ligger fel.

Det syns lätt då dom flesta inte ens ligger på samma gata den är utplacerade på kartan. Men här några tydliga exempel om du vill titta närmare.

Sats Entré, Fredsgatan
24/7, Östra Tullgatan
Sats. Studentgatan
Athletic, Celsiusgatan
Lifestyle, Djäknegatan
Träningsverket, Mariedalsvägen

  • Oregistrerad
  • 2010-10-24 19:49
Ursprungligen av Mija:

Kartan visar inte rätt för FLERA anläggningar. T.ex 24/7 anläggningen på Östra Fäladsgatan 2 i Malmö visas flera hundra meter fel.

Ska vara där pilen pekar.

Tack för inputen. Visade sig att det var ett fel i min geoencoding motor som gjorde att motorn utgick från postnumret och inte adressen så positionen är "centrum" för postnumret, inte adressen.

Nu är det fixat och gym'en ska visas på rätt ställe igen

Körde mitt postnummer, 11860 och fick bara upp Friskis vid skanstull.

Andra gym jag vet i närheten är Eriksdalsbadet, sats rosenlund och ett nytt som öppnat på Ringvägen precis som alla ligger lika nära.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-23 15:11
Ursprungligen av jurassic579:

Körde mitt postnummer, 11860 och fick bara upp Friskis vid skanstull.

Andra gym jag vet i närheten är Eriksdalsbadet, sats rosenlund och ett nytt som öppnat på Ringvägen precis som alla ligger lika nära.

Eriksdalsbadet är inte med i vår jämförelse, kommer inte ihåg varför just nu men det hade med prisbilden att göra.

Sats rosenlund, viket gym är det? Hittar det inte på Sats egen karta.

Nya gym kan skaffa ett konto hos oss så kommer dom också med.

--
Just nu har vi 800 (!) olika Gympriser från gym i 10 städer och listan blir ju bättre hela tiden. Det är bara jag som jobbar med sajten, så man jobbar så gott man kan..

Ursprungligen av studiox:

Eriksdalsbadet är inte med i vår jämförelse, kommer inte ihåg varför just nu men det hade med prisbilden att göra.

Sats rosenlund, viket gym är det? Hittar det inte på Sats egen karta.

Nya gym kan skaffa ett konto hos oss så kommer dom också med.

--
Just nu har vi 800 (!) olika Gympriser från gym i 10 städer och listan blir ju bättre hela tiden. Det är bara jag som jobbar med sajten, så man jobbar så gott man kan..

SATS Södra Station

Erkiksdalsbadet är ju tex mycket billigare än Sats och har gym,konditions-park, klasser, yoga och bad..

Ett årskort utan klasser ink bad kostar 3800 ( 3400 om man förnyar)

  • Oregistrerad
  • 2010-10-23 21:50
Ursprungligen av jurassic579:

Aha, Rosenlundsgatan, den har jag med men positionen skiljer sig på kartan med 100m tyvärr.

Ursprungligen av jurassic579:

Erkiksdalsbadet är ju tex mycket billigare än Sats och har gym,konditions-park, klasser, yoga och bad..

Ett årskort utan klasser ink bad kostar 3800 ( 3400 om man förnyar)

Ja, många kommunala bad har bra priser.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 16:43

Geolocation som tar över 500ms? Snyggt jobbat Posten... Kanske värt att kolla på det här? HTML5 Demo: geolocation

Den lyckas peka ut var jag är med en 5-10m precision på under en sekund. Om folk tillåter det kan den automatiskt visa dina närmaste gym så fort du besöker sidan.

Edit: Kanske inte värt det. Har försökt få sk*ten att fungera hela eftermiddagen men det buggar i precis alla webläsare jag testar. Av 150 försök fungerade det två gånger...

Senast redigerat 2010-10-23 18:35
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-23 22:05

Även i centrala Göteborg är det si-och-så med placeringen av anläggningarna. Åtminstone SATS-kungsgatan, och Fysiken har felaktigt hamnat på Oterhällan.

1
Bevaka tråden