Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loggas ut ur 99.se oftare än tidigare.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-20 18:28

Hej!

Är det fler än jag som upplevt att man loggats ut ur 99.se mycket oftare den senaste veckan än man gjort förr? Kan inte minnas att jag någonsin förr behövt logga in igen efter att inte ha använt datorn på en hel dag då jag åter ska in på 99.se. Men på sistone så har systemet loggat ut mig så jag tvingas logga in igen trots att jag endast stängt ner sidan under några minuter.

Är det någon ändring i systemet som skett och varför har man i så fall gjort den ändringen? Personligen tyckte jag om att inte behöva logga in men ändå komma direkt till mitt konto på 99.se då jag öppnar sidan.

Kontentan är att vi gjorde en uppdatering av vB där de gjorde en ändring i koden för cookies, så när nuvarande cookie går ut måste man logga in på nytt. Då är det också viktigt att kryssa för "Kom ihåg" annars blir man utloggad igen. Har man trots det fortfarande problem med att blir utloggad kan man radera alla cookies från 99.se så borde det lösa sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-20 21:52

Tack Adrian för ett snabbt svar!
Du får ursäkta att jag inte hittade den tråden du länkade till innan men jag sökte efter ämnet innan jag postade ny tråd, dock utan framgång.

Ska i alla fall testa ditt tips och se om det funkar!

Ingen fara. Om det är fler som har problem kanske de hittar den här tråden när de söker.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2010-10-23 12:11

För mig spelar det ingen roll att jag kryssar i rutan för "Kom ihåg mig". Jag blir ändå utloggad och måste logga in på nytt varje gång jag besöker 99.se. Lite besvärande är det...

/Christer

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 14:16
Ursprungligen av agdor:

För mig spelar det ingen roll att jag kryssar i rutan för "Kom ihåg mig". Jag blir ändå utloggad och måste logga in på nytt varje gång jag besöker 99.se. Lite besvärande är det...

/Christer

Jaha, surt. För mig funka det faktiskt genom att åter kryssa i rutan "kom ihåg mig". Missade att den inte va ibockad första gången det hela började.

Ursprungligen av agdor:

För mig spelar det ingen roll att jag kryssar i rutan för "Kom ihåg mig". Jag blir ändå utloggad och måste logga in på nytt varje gång jag besöker 99.se. Lite besvärande är det...

Och du har provat Adrians tips om att radera cookies? (se inlägg #3)

Testa som sagt att ta bort alla cookies som rör 99.se.

Safari: Inställningar -> Säkerhet -> Visa cookies
Firefox: Inställningar -> Sekretess -> ta bort enskilda kakor

Det borde fixa problemet. Det är ändå så pass få rapporter att det känns mera troligt att det är trasiga cookies än att det är en bugg i forumet.

1
Bevaka tråden