Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa ADSL-modemet idag?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-22 21:46

Vilket ADSL-modem är bäst idag? Vi har 8gbit från ComHem på koppartråd in i huset.
Nuvarande Netgearmodem tappar nätet lite då och då och det kan kanske vara värt att byta. Modem verkar ju vara rätt billiga.
Bakom modemet sitter en TimeCapsule som sköter om WLAN,et.

bästa kan vara svårt att säga. ett problem som kan uppstå om vi här säger ett modem är att ComHem kanske inte stödjer det modemet. Det kommer kanske funka för dig då men krånglar det så kommer dom bara skylla på modemet.

Du kan inte använda adsl-modem till comhem då de går via kabel-tv nätet.
Du får så snällt använda de kabel-modem comhem tillhandahåller!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 09:13

Ni har missat en liten detalj, ComHem försörjer även oss på landet med bredband, dock via ADSL.
Allt är inte kabelTV även om man hade önskat det.
Så, bortse från vilken leverantör det är vi har och föreslå istället ett bra modem eller varna för ett riktigt dåligt.

Ser att jag skrev gbit, ska ju såklart vara Mbit/s

Jag upprepar vad jag skrev innan, kolla med kundtjänsten vilka modem de stödjer på comhem först. Troligtvis säger dom alla (och då kan vi föreslå massa) eller så säger dom 2-3 stycken som de vet fungerar och då kan vi välja mellan dom.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-24 12:28

Tänk om det vore så lätt:-)
Comhem skickar bara t räkningen verka det som, kundtjänst hänvisat till Stadsnätet som står för leveransen av nätanslutningen.
Stadsnätet säger att jag får använda vad jag vill.
Jag fick ett Zyzzel? från dom, det dog av åsknedslag, köpte ett Netgear som självdog under garantitiden och har nu ett annat Netgear som börjar krångla.
Vad jag vill ha är tillförlitlighet och fart, priset kvittar. Det behöver inte ha WLAN o sånt, det sköter min TC.

Tack så länge

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-25 21:15

Enligt min erfarenhet är Netgear och D-Link bland de sämre. De jag har haft från ZyXel har funkat bra (kör det idag också).

Har bra erfarenhet av Linksys (by Cisco) när det gäller ADSL-modem.

1
Bevaka tråden