Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

koppla ihop ps3 och macbook trådlöst?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-10-27 11:21

Jag måste först bara säga att jag är riktigt sämst på nätverk även om jag har en del datorvana. Det jag undrar är om jag kan koppla ihop min ps3 trådlöst till min macbook för att på så vis komma åt internet och de media som jag har på datorn för att spela upp på tv:n.

Jag har 100 mbit fiber som jag bara tar en nätverkskabel från väggen till datorn och så fugerar det automatiskt (både ps3 och macbooken ansluter automatiskt om jag kopplar in dem). Jag vill låta datorn agera brygga över till internetanslutningen och på så vis slippa byta kontakter hela tiden, alltså kunna surfa på macbooken och ladda hem till ps3 samtidigt. Går detta utan att skaffa sig en trådlös router? Går det att också komma åt den externa usb-hårddisk jag har till macbooken med ps3?

Förklara gärna även det här med mediaserver, jag försökte mig på det men det fungerar ö.h.t. inte för mig, vad ska jag ställa in i datorn och vad ska jag ställa in på ps3? Finns det någon enkel macversion?

Hoppas ni förstår vad jag är ute efter och att svar finns, tack.

Senast redigerat 2007-10-27 11:40

lösningen heter www.wippies.com

Där kan du få en wifibrygga kostnadsfritt. den har även 4 lan-portar ifall du hellre kör trådat nätverk.

Den enda "nackdelen" är att du får dela ut ditt bredband till andra wippies-medlemmar, men i gengäld surfar du gratis när du surfar på andras stationer

Men för att svara på din fråga, du kan dela ut din ethernet-anslutning via airport i inställningspanelen delning.

Sitter med samma problem.
Hur gick det för dej? Fick du det att funkera och i så fall hur?
Tacksam för svar!

1
Bevaka tråden