Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla en trådlös skrivare till Time Capsule? Hur göra?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är ägare av en HP laserjet 1022nw. Vilken har ett trådlöst nätverk men i dagsläget kan jag bara ansluta trådlöst till den genom att välja lokalt nätverk dvs koppla från Time Capsulen och bara ansluta till skrivaren. Extremt störande att förlora internetuppkopplingen så fort man ska skriva ut.

Har försökt att till lägga skrivaren på/bakom Time Capsulen. Vill att den skall vara ansluten trådlöst till Time Capsulen så att när jag ansluten till TC har jag både internet och skrivare.

Någon som vet hur jag löser detta? om det ens är möjligt? Jag har försökt att installera med följande programvara till skrivaren men utan större framgång...

Tacksam för svar

//Svante

Far min har HP trådlös skrivare i sin övernattningslägenhet kopplad till en Express, så det går men vet tyvärr inte lösningen.. Vill bara säga: Ge inte upp, det går

Pluggar i mina skrivare bak i min TimeCapsule, vilken funkar efter samma princip.
Det ser ut som på bilden nedan.

Går sedan in i Inställningar/Skrivare och väljer lägg till.

En HP skall ju få sina drivrutiner autiomagiskt genom nedladdning.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-21 20:46

Nu agerar din skrivare en trådlös router, men bara för utskrift. Det är inte så smart.

Om du låter din skrivare agera som en "trådlös dator" i ditt nätverk så kan den fungera så vilken enhet som helst och du behöver inte ens ha en koppling till TC. Du måste välja Infrastructure mode när du konfigurerar wireless på skrivaren

Ursprungligen av studiox:

Nu agerar din skrivare en trådlös router, men bara för utskrift. Det är inte så smart.

Om du låter din skrivare agera som en "trådlös dator" i ditt nätverk så kan den fungera så vilken enhet som helst och du behöver inte ens ha en koppling till TC. Du måste välja Infrastructure mode när du konfigurerar wireless på skrivaren

Jag förstår vad du menar och har försökt konfigurara men har ingen aning om hur man gör detta på skrivaren? Jag har installerat programmet på den medföljande CD:n men det blir inget program så jag får aldrig möjligheten att konfigurera.

Några tips på hur jag ska göra?

//Svante

  • Oregistrerad
  • 2010-10-22 10:55
Ursprungligen av Kidmaster:

Jag förstår vad du menar och har försökt konfigurara men har ingen aning om hur man gör detta på skrivaren? Jag har installerat programmet på den medföljande CD:n men det blir inget program så jag får aldrig möjligheten att konfigurera.

Har du läst manualen? Är helt säker på att du kan göra det i menyn på skrivaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-21 23:48

Svante,

Har du provat att tillfälligt ansluta din skrivare via nätverkskabel till din TimeCapsule?

Om inte…gör det så skall du se att du kommer åt den trådlöst från din Mac.

När du väl kommer åt skrivaren och dess webbgränssnitt…ja då kan du därifrån konfigurera den att köra trådlöst mot din TimeCapsule!

Lycka till,

- Torkel

Tror på Torkel här. Att den måste konfigureras på samma sätt som en trådlös router - med snöre.

Missade i ditt första inlägg att du ville ha trådlöst mellan TC och skrivare. Sorry.

Själv har jag gått ifrån trådlöst så mkt jag kan - mest för att jag bor i höghus och jag kan se upp till 15 nätverk i iStumbler. Det är ett evigt kanalbytande....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-22 12:03

Svante,

Kolla in denna sida hos HP som beskriver hur du ansluter till din skrivare och dess webbgränssnitt!!

Lycka till,

- Torkel

Jag får fram HPs konfigurations sida men jag vet inte vad jag ska konfiguera. Vilka inställningar ska jag göra ?

Några svar?

//Svante

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-27 17:18

Svante,

På andra bilden…d.v.s. under fliken Network->Wireless, under sektionen Communication Mode kryssar du i:

Infrastructure

…vilket är valet då man vill att skrivaren skall ansluta trådlöst till ex.v. en TimeCapsule.

Vidare, under sektionen Network Name (SSID) kryssar du i:

Select Network name (SSID)

…och väljer namnet på ditt trådlösa nätverk i listan till höger.

Network name (SSID) är just namnet på ditt trådlösa nätverk. Det namn som TimeCapsulen (eller annan basstation) skickar ut för att klienterna skall veta vilket nät de ansluter till.

Vidare, under sektionen Authentication anger du den säkerhet som ditt trådlösa nät har. Valen här beror på hur du satt upp det i din TimeCapsule…så jag kan inte riktigt ge dig "rätt" inställningar så här utan mer "kött på benen"

Lycka till så länge,

- Torkel

Ursprungligen av Kidmaster:

Jag får fram HPs konfigurations sida men jag vet inte vad jag ska konfiguera. Vilka inställningar ska jag göra ?

Några svar?

//Svante

Senast redigerat 2010-10-27 17:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-27 17:36

Nu har jag gjort alla dessa inställningar, men den vill bara skriva ut om jag kopplar i nätverkskabeln!

//Svante

1
Bevaka tråden