Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife '11 är här

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under Apples "Back to Mac"-event presenterades nästa version av iLife. En hel del nyheter visades upp, här följer några:

iPhoto '11
Den stora nyheten är att programmet går att köra i fullskärmsläge där det bland annat går växla mellan events, platser, ansikten. iPhoto har fått bättre integrering med Facebook, vilket betyder att nu kan se t.ex. kommentarer direkt i programmet. Några andra nyheter är nya bildspel och framkallningsalternativ.

iMovie '11
Nästa version av iMovie får kraftfullare ljudeditering och en rad nya verktyg. Apple har även integrerat en funktion från iPhoto, Ansikten. Nu kan du enkelt leta upp klipp baserat på ansiktsigenkänning.

GarageBand
iLife's musikskaparprogram har bestyckats med en funktion som heter Flex Time. I praktiken gör det kvantisering av ljud möjligt. En annan funktion är Groove Matching, ett verktyg som bygger på samma principer, att rätta till felspelningar och "tighta" till inspelade spår.

79kr för de som köpt dator nyss - gäller köpdatum 1 oktober och framåt

http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2010-10-22 11:26
Ursprungligen av pepparkaka:

79kr för de som köpt dator nyss - gäller köpdatum 1 oktober och framåt

Apple - iLife - iLife

Nej men f..n, jag köpte min nya MBP den 25 september på Apple Store. Störigt att 6 dagar är "värda" 416 kr, det tycker inte jag. Men nån stans måste man såklart dra en gräns. Suck..

När OS X Lion kommer till sommaren, får man då med iLife '11 om man köper den uppgraderingen?

Egentligen bara iPhoto jag är intresserad av, och då den nya funktionen med fotoböcker. Gillar såna, bra presenter!

Ursprungligen av kim_sv:

När OS X Lion kommer till sommaren, får man då med iLife '11 om man köper den uppgraderingen?

Egentligen bara iPhoto jag är intresserad av, och då den nya funktionen med fotoböcker. Gillar såna, bra presenter!

Nej. Vänta tills du kan köpa iPhoto ensamt på Mac app store.

Ursprungligen av kim_sv:

När OS X Lion kommer till sommaren, får man då med iLife '11 om man köper den uppgraderingen?

Förmodligen inte.

iLife ingår inte när man köper OS X. Då får man köpa Mac Box Set, med både OS X, iLife och iWork.

Men man vet aldrig - det kan ändras...

Ursprungligen av kim_sv:

Egentligen bara iPhoto jag är intresserad av, och då den nya funktionen med fotoböcker. Gillar såna, bra presenter!

Du kommer förmodligen att kunna köpa iPhoto separat, när Mac App Store öppnar om ett par månader.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-23 00:20
Ursprungligen av pepparkaka:

79kr för de som köpt dator nyss - gäller köpdatum 1 oktober och framåt

Apple - iLife - iLife

Beställd! 79 kr var inget att bråka om

.. men vad är det för märkliga bilder på utsidan av paketet? Ser inte vad det föreställer, hjälp mig!

En kamera, ett pianoklaviatur, en filmrulle och barbapappa?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

En kamera, ett pianoklaviatur, en filmrulle och barbapappa?

Får nog säga att det var en av de fulaste kartonger jag sett, men det är ju insidan som räknas.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-20 22:27
Ursprungligen av Snabeldrake:

Får nog säga att det var en av de fulaste kartonger jag sett, men det är ju insidan som räknas.

Exakt, ser ut som kartongen till någon Microsoft-produkt från 1995.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-20 21:17

en kamera, filmrulle och tangenter målat med vattenfärg...

Röstar för barbapappa edition

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-10-20 21:20

Hmm, fadein på klipp i iMovie är ca 596969 gånger lättare än i FCP, det är onödigt försvårat i FCP, dom borde implementera saker från iMovie i nästa FCP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-20 22:52
Ursprungligen av x-per:

Hmm, fadein på klipp i iMovie är ca 596969 gånger lättare än i FCP, det är onödigt försvårat i FCP, dom borde implementera saker från iMovie i nästa FCP.

Det kan jag sätta min hatt på att de kommer och göra. Allt som är kraftfullt och enkelt från iMovie kommer givetvis att leta sig in i nästa version av Final Cut Pro.

Ursprungligen av acke:

Det kan jag sätta min hatt på att de kommer och göra. Allt som är kraftfullt och enkelt från iMovie kommer givetvis att leta sig in i nästa version av Final Cut Pro.

Om det någonsin kommer någon nästa? Det här var nog det mest konsumentflirtande eventet jag sett. Jag hade förvisso ogrundade men ändå förhoppningar om att "Back to Mac" skulle ha några mer avancerade inslag.

Därmed inte sagt att det var dåliga nyheter men... jag ville ha mer! (svältfödd macnörd som inte ens kommit sig för att köpa en iPod, än mindre en iOS-pryl).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-21 07:52
Ursprungligen av M. Sundbom:

Om det någonsin kommer någon nästa? Det här var nog det mest konsumentflirtande eventet jag sett. Jag hade förvisso ogrundade men ändå förhoppningar om att "Back to Mac" skulle ha några mer avancerade inslag.

Därmed inte sagt att det var dåliga nyheter men... jag ville ha mer! (svältfödd macnörd som inte ens kommit sig för att köpa en iPod, än mindre en iOS-pryl).

de brukar väl inte prata om "proffesionell" mjukvara? kan inte minnas att de demat fcp förut?

Ursprungligen av martenj:

de brukar väl inte prata om "proffesionell" mjukvara? kan inte minnas att de demat fcp förut?

Det stämmer, jag menade inte proffsprogram, utan att jag förväntade mig mer djupgående info om Lion. Nu blev det bestående intrycket en amerikansk reklamfilm riktad till glada ungdomar. "Back to Mac" lät mer inspirerande än det var för datorintresserade människor. Men som redan sagts, det kommer väl mer spännande information efterhand. Apple-eventens lyskraft har falnat på senare, åtminstone för mig.

iWeb

Ja vart tog iWeb vägen? Jag har väntat på en uppdatering men det kom inte. Samma gamla version ingår iLife. iDVD är också den gamla versionen. Tycker inte att programmet är så dumt. Saknar dock lite förbättringar. Vad använder man annars som motsvarar iDVD?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-10-21 18:58
Ursprungligen av ElvisAhlgren:

Ja vart tog iWeb vägen? Jag har väntat på en uppdatering men det kom inte. Samma gamla version ingår iLife. iDVD är också den gamla versionen. Tycker inte att programmet är så dumt. Saknar dock lite förbättringar. Vad använder man annars som motsvarar iDVD?

Ja, märkligt att lämna 2 av paketets 5 program orörda i ett helt nytt iLife. Trodde först att Jobs bara underlåtit att visa alla nyheter, men icke. Nog för att iWeb och iDVD inte är paketets populäraste program, men någon förbättring borde de ändå kunnat få in.

Använder mest iPhoto själv och ser ingen som helst anledning att uppgradera från 09.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-21 13:55
Ursprungligen av M. Sundbom:

Om det någonsin kommer någon nästa?

Äter upp min hösthatt om det inte kommer ett nytt FCS. Tycker du är onödigt pessimistisk nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 17:07
Ursprungligen av M. Sundbom:

Om det någonsin kommer någon nästa?

Steve Jobs says buckle up for 64-bit Final Cut Studio | 9 to 5 Mac Steve Jobs says buckle up for 64-bit Final Cut Studio | Apple Intelligence

Ha ha! Ja, jag läste det där i en annan tråd. Okej, du slipper knapra på din hösthatt.

Då borde det inte dröja länge om man ska spänna fast sig redan nu.

Och jag har aldrig tvivlat på riktigt, var bara lite antiklimatisk efter "Back to Mac".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 18:12
Ursprungligen av M. Sundbom:

Ha ha! Ja, jag läste det där i en annan tråd. Okej, du slipper knapra på din hösthatt.

Då borde det inte dröja länge om man ska spänna fast sig redan nu.

Och jag har aldrig tvivlat på riktigt, var bara lite antiklimatisk efter "Back to Mac".

Jag förstår. Vad man än säger så kvarstår faktumet att Apple inte direkt underhållit Final Cut Pro så jag förstår vad du menar. Gränssnittsgrafik som sett likadant ut sedan -99, bara en sådan sak.
Men det här är ju glada nyheter, borde betyda en rejäl omskrivning och allt godis man kan tänka sig. Hoppas FCS4 kommer snart bara.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-20 21:25

Är det bara jag eller var det en fruktat tråkig iMovie demo?

Ursprungligen av h_e:

Är det bara jag eller var det en fruktat tråkig iMovie demo?

Det kanske var det filmade materialet som inte höll måttet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-20 21:31

Jag är mest förundrad över att det inte blev någon iWork-uppdatering.

Ursprungligen av boris91:

Jag är mest förundrad över att det inte blev någon iWork-uppdatering.

Jag tror det kommer uppdateringar pö om pö fram tills att Lejonet släpps, iWork kanske i samband med Mac App Store? Mail, iCal och Adressboken kommer nog uppdateras i samband med OS X 10.7 Även om jag hade hoppats på tidigare... Vill ha ny version av Mail.app NU så jag kan dumpa Entorage...

Ursprungligen av elfstr0m:

Jag tror det kommer uppdateringar pö om pö fram tills att Lejonet släpps, iWork kanske i samband med Mac App Store? Mail, iCal och Adressboken kommer nog uppdateras i samband med OS X 10.7 Även om jag hade hoppats på tidigare... Vill ha ny version av Mail.app NU så jag kan dumpa Entorage...

Missade du att Jobs sa att du omedelbart ska införskaffa Office 2011 och ta en titt på Outlook?

Ursprungligen av Hagelin:

Missade du att Jobs sa att du omedelbart ska införskaffa Office 2011 och ta en titt på Outlook?

DET missade jag fullständigt!

Har testat flera av betaversionerna för Outlook och det verkar vara många bra grejer där men jag skulle hellre dumpa Office eftersom hela suiten blir mindre och mindre användarvänlig ju mer de försöker göra den MER användarvänlig.

PS. nu försöker jag dumpa Entorage redan nu men det är något som buggar med iCal och adressbokens koppling till vår Kerio-server...

Bevaka tråden