Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fräscha upp beiga Macar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-06-02 18:44

Har fått tag på 2 gamla godingar, närmare bestämt en SE FDHD och en SE/30. Båda funkar fint, men SE/30n ser rent ut sagt bedrövlig ut - gulnad och allmänt smutsig.
Finns det något sätt att göra rent dom utan att det blir en massa trista repor och liknande i skalen?

  • Medlem
  • 2003-06-02 18:57

Testa ammoniak. Det är inte så kraftfullt, men skadar inte plasten.

  • Medlem
  • 2003-06-02 23:42

Klorin !!
funkar bra på plast

Det finns ett skum för ändamålet. Kolla med närmaste kontorsvaruhus...

  • Medlem
  • 2003-06-03 23:56

Min Classic ser ut som om en storrökare inte gjort något annat än att blåsa rökringar på den de senaste 15 åren.

Men Klorin? Blir det inte lätt falmigt av det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av apu
Min Classic ser ut som om en storrökare inte gjort något annat än att blåsa rökringar på den de senaste 15 åren.

Men Klorin? Blir det inte lätt falmigt av det?

Falmigt blir det inte.
Mitt tips är att måla om hela klabbet i nån fräsig färg. Billack på spray funkar bra. Tvätta med lite thinner snabbt och lätt först bara. Och håll andan då.

  • Medlem
  • 2003-06-04 00:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Falmigt blir det inte.
Mitt tips är att måla om hela klabbet i nån fräsig färg. Billack på spray funkar bra. Tvätta med lite thinner snabbt och lätt först bara. Och håll andan då.

jag tycker man skall prata orginalrevonering, inte kassera dessa gamla godingar....

om man hittar en SE/30 om 40 år......då vill man inte att den skall vara målad...

inte jag allafall

helst av allt i orginalkartong!

1
Bevaka tråden