Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgerna förvrängda med storbildsprojektor inkopplad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kopplar in storbildsprojektorn på min Mac Book Pro, (Mac OS X, 10.6.4), så blir färgerna förvrängda på både skärm och projektor..vad gör jag?

Tänk på var ni lägger era trådar!

Den här tråden låg i "Feedback" som är till för diskussioner kring själva forumet och dess funktioner.

/Mod

Hur kopplas den in? DVI, Displayport, VGA?

Har du provat andra kablar?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-20 11:07
Ursprungligen av Staffan Z:

När jag kopplar in storbildsprojektorn på min Mac Book Pro, (Mac OS X, 10.6.4), så blir färgerna förvrängda på både skärm och projektor..vad gör jag?

... Fel?

Nä, skämt åsido. Kan det vara som så att projektorn presenterar sig på så sätt mot din dator väljer en färgprofil som innehåller felaktiga inställningar? Sedan vet jag inte om en skärmdump av före- och efterbild här i tråden skulle ge oss något att gå efter.

Kontrollera skärmprofilen under Systeminställningar > Bildskärmar > Färg. Det kan vara så att datorn ställer in en färgprofil som ger konstiga färger. Testa de olika och se vad du gillar eller skapa dig en egen profil via t.ex. ett litet program som heter SuperCal (Googla).

frazze var tydligen lite snabbare.

1
Bevaka tråden