Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral som tål "hårda tag"?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-06 21:54

Jag har precis fått min iPhone 4 och letar fodral.

Jag jobbar utomhus som kyrkvaktmästare och springer osv och vill ha ett fodral som är både stryktåligt och i någon mån stänger ute lite fukt, men som ändå inte är på tok för klumpigt utan gör att iPhonen går att använda utan att plocka ut den ur fodralet.

Har ni några bra tips på fodral och var de finns att köpa?

Otterbox Defender Case borde vara exakt det du letar efter

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-10-07 00:15
Ursprungligen av iphonebutiken:

Otterbox Defender Case borde vara exakt det du letar efter

håller med, de är helt klart bäst

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-07 06:23

Tackar. Har ni någon koll på var man hittar dem billigast?

(Andra alternativ är fortfarande välkomna ifall någon vet något bättre el lika bra fodral)

Går Iphonen fortfarande ner i en ficka med ett Defender case på? Påverkas bluetooth signalen något av det höljet? I jämförelse borde inte också Otterbox Commuter series också vara förhållandevis stryktåligt, för hemmabruk?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-17 13:52

Jo då det tycker jag att den gör, så här några dagar efter jag fått den, men det är lite trångt om du vill ha ngt annat i fickorna också.

Bluetooth använder jag inte så det kan jag inte svara på. Jag tyckte däremot att signalen i övrigt blev sämre första dagen men jag undrar om det inte var en tillfällighet för jag har inte märkt det sen.

Tack för svar! Tror du man kan kombinera fodralet med en bumper? Tänkte mest om jag tar ut telefonen från caset hemma och så har man bumpern på.

Om du har ett Otterbox på telefonen så får du inte på en bumper, om du inte hittar någon modell som är grymt flexibel

Ursprungligen av iggy:

Jag har precis fått min iPhone 4 och letar fodral.

Jag jobbar utomhus som kyrkvaktmästare och springer osv och vill ha ett fodral som är både stryktåligt och i någon mån stänger ute lite fukt, men som ändå inte är på tok för klumpigt utan gör att iPhonen går att använda utan att plocka ut den ur fodralet.

Har ni några bra tips på fodral och var de finns att köpa?

Toughcase frn Magellan skyddar din Iphone - M3

Passar tyvärr inte iPhone 4 :-/

Har ni några synpunkter på bältesfästet till Otterboxen? Jag köpte ett fodral från Krusell med bältesfäste - det höll i två veckor Vill gärna ha ett fodral med stadigt bältesfäste.

Ursprungligen av rikard.agren:

Har ni några synpunkter på bältesfästet till Otterboxen? Jag köpte ett fodral från Krusell med bältesfäste - det höll i två veckor Vill gärna ha ett fodral med stadigt bältesfäste.

Med flera hundra sålda så har vi inte haft en enda reklamation, varken på fodralet i sig eller bältesfästet.

IPXX-certifiering har jag ingen aning om.

Skulle även vara intressant att veta vilken IPXX-klassning Defender håller

Det låter bra

1
Bevaka tråden