Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad mini

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-25 01:35

kunde inte låta bli att lägga märke till denna länken, är det något officiellt?

Ett rykte via aftonbladet.

Sannolikhet att det stämmer är 0.0000.

Lite säkrare från Macobserver.
http://www.macobserver.com/tmo/article/second_taiwan_newspaper_reports_7_ipad_coming/

Om den skulle komma så skulle den väl inte hela iPad mini utan iPad Nano och då...

(Ok, annonsen behöver uppdateras för 4:an )

iProd 2,1 är snarare en uppgradering av iPaden (antagligen med facetimekamera) än en iPad mini. Vad tusan ska man med en 7" skärm till? Ska man ha en iPad mini så köper man en iPod touch, det är precis samma sak.

Är, även jag, ytterst skeptisk till en 7" iPad. Apple har hittills varit konsekventa och inte ändrat skärmstorleken på iOS-produkterna mer än bara enstaka millimetrar, vilket är klokt eftersom träffytorna i gränssnittet inte förändras. 3" är en drastisk minskning av skärmytan som antingen medför nya gränssnitt i alla iPad-programmen eller en helt förfärlig användarupplevelse.

Det som gör mig mest skeptisk är ändå att det hela låter så olikt Apple. En 7" iPad är precis den sortens produkt vi hade kunnat se om Apple varit Sony, eller något annat företag som inte klarar att upprätthålla en genomtänkt produktportfölj. De är helt enkelt inte intresserade av att fragmentera produktsortimentet och spamma ner marknaden med nya produkter, bara för att tre procent av den tilltänkta marknaden kanske vill ha en annan storlek, medan fem vill ha ett utdragbart tangentbord och en vill ha inbyggd läsare för 27 minneskortstyper, varav alla utom två är utdöda sedan länge. Apple har inte fungerat så hittills, och därför är jag ganska säker på att iPads kommer att ligga kvar på 10" för en lång tid framöver.

Tack Samuel K, genomtänkt som oftast. Kan vi lägga ner den här debatten nu?

Tack, gärna för mig

Jag fattar inte vad folk ska med 7" Ipad till. I det läget räcker den ju bara att se på film med. Ska man göra något vettigt med IoS-interfacet känns 10" lagom. Hade det varit mindre hade nog inte användarupplevelsen varit densamma. Folk som inte har/har använt Ipad behöver inte bemöda sig med att svara, ni vet inte vad jag pratar om

Sparkar väl in öppna dörrar nu, men det här blir väl sista spiken i kistan för det här tramset?

Ursprungligen av Jobs:

While one could increase the resolution of the display to make up some of the difference, it is meaningless unless your tablet also includes sandpaper, so that the user can sand down their fingers to around one-quarter of their present size.

Apple has done extensive user testing on user interfaces over many years, and we really understand this stuff. There are clear limits of how close you can physically place elements on a touchscreen before users cannot reliably tap, flick or pinch them. This is one of the key reasons we think the 10-inch screen size is the minimum size required to create great tablet apps.

(från MacWorld via Daring Fireball)

1
Bevaka tråden