Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Click of death?! :S

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2010-10-19 15:36

Jag har en MBP 13" som är en vecka gammal, den fungerar felfritt just fram till i morse, då upptäckte jag ett ljud som kommer från högra nedre delen av datorn. De låter som ett klickande ljud. Jag har sökt runt på olika forum och även youtube för att lokalisera problemet, och till min fasa var ljudet " click of death " de närmsta jag kunde komma, de låter helt enkelt som om nålen rör sig lite väl ofta. De kanske alltid har varit där, jag vet inte, men de stör mig fruktansvärt.

Disken i sig funkar och allt annat på datorn funkar. Men den låter konstigt tycker jag, jag bifogar ljudet så får någon kunnig gärna lyssna lite och komma med råd. Om de bara är att lämna in den eller vad jag ska göra!

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-10-19 15:38

Sorry, jag postade under fel kategori

  • Oregistrerad
  • 2010-10-19 15:45

Det där låter som klassiskt läsarmsljud från hårddisken. Jag förmodar att din MBP fungerar fint förutom ljudet?

Flyttade tråden till korrekt underforum.

/Mod

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-10-19 15:54

Japp den fungerar felfritt, så jag ska sluta oroa mig? Jag kan inte komma på att jag hört det innan idag dock?

Rent spontant så tycker jag inte att det låter bra. Jag har lyssnat på din inspelning och tycker att ljudet förekommer ofta och högt. Den datorn du har köpt är just känd för att den går så underbart tyst så du borde kanske kolla upp det.

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-10-19 16:27

de låter inte lika högt som på inspelningen, jag la micken på telefonen mot datorn, men visst, jag hör de ju nu när jag sitter här också! Ska nog åka förbi med den på en Apple butik i morgon så får de lyssna och tycka.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-19 16:35

Sök i forumet, finns trådar om det här och det är inget att oroa sig för. Det är läsarmsparkering.

Säger det här för tjugonde gången.

Ljud är det svårast vi har här att diagnosticera. Det blir mkt tyckande, "jag tror" och svårigheter att beskriva ljudet. Inte ens en inspelning fungerar ju - hur nära? hur långt ifrån? spelat in med vad? Blir basljudet samma? osv osv.

Ställer du datorn på bänken hos ett serviceställe, ber ngn som kan reparationer att lyssna på den i en minut så har du rett ut det här.

Ta med dig en påse fikabröd - kanelbullar eller ngt.

Finns inte en människa som är avogt inställd till det.

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-10-19 16:58

Haha! Jag får göra de! Ska in i morgon så får de lyssna på den!

  • Oregistrerad
  • 2010-10-21 18:49

Hur gick det?

1
Bevaka tråden