Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera om PC. Hur rädda köpta appar och musik i iTunes?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Detta är säkert avhandlat 1000ggr redan men jag har bråttom och behöver snabbt svar.
Det är helt ok att länka till tråd med lösning.

Frågan:

Måste installera om min PC till följd av trasigt register.
Har en iPhone 3G S som jag synkar mot iTunes (senaste ver.).
Hur gör jag för att inte förlora det jag köpt via iTunes (appar, musik etc.)
Då det bara är synk från dator-->telefon.

Stort tack!

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2009-11-15 12:25

Hej!

Är ute efter samma svar, hur gick det sen?

/Tobbe

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-01-05 13:37

Undrar detta också. Kanske är så illa att det inte går...?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-01-05 13:56

Ja hur gör man för att inte förlora viktiga saker, jo man gör en backup.

allt som är köpt från itunes ska gå att ladda ner igen gratis med samma konto som du löpte sakerna tidigare.

Ursprungligen av kalle94:

allt som är köpt från itunes ska gå att ladda ner igen gratis med samma konto som du löpte sakerna tidigare.

Applikationer och möjligtvis en del andra produkter, ja. Däremot verkar det inte fungera att göra med köpt musik. Den får du betala på nytt om inte Apples Support är schyssta efter att du har visat upp kvitton på dina köp. Tyvärr. Jag har då i alla fall fått köpa mitt på nytt efter en oförutsedd hårddiskkrasch.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-10-19 13:28

Köpte ett par appar ifrån telefonen för omväxlings skull och när jag synkade luren mot datorn försvann de helt istället för att läggas till i iTunes. Den här synkroniseringen har fungerat rätt buggigt för mig på senare tid (mycket felmeddelanden etc.)... Någon som vet hur man kommer till rätta med detta? Jag har testat att rensa loggarna i CrashReporter, men problemen kommer tillbaka

Ang. de inköpta apparna... Är det så att jag åter kan ta hem tidigare inköp från iTunes Store utan att tvingas betala på nytt? Det framgår lixom inte i "affären" att jag redan har betalat!?!

Ursprungligen av lensv:

Köpte ett par appar ifrån telefonen för omväxlings skull och när jag synkade luren mot datorn försvann de helt istället för att läggas till i iTunes. Den här synkroniseringen har fungerat rätt buggigt för mig på senare tid (mycket felmeddelanden etc.)... Någon som vet hur man kommer till rätta med detta? Jag har testat att rensa loggarna i CrashReporter, men problemen kommer tillbaka

Ang. de inköpta apparna... Är det så att jag åter kan ta hem tidigare inköp från iTunes Store utan att tvingas betala på nytt? Det framgår lixom inte i "affären" att jag redan har betalat!?!

Man klickar på köp igen, "you have already bought this app. Do you want to download it again for free."

Men man är ju lite nervös, det syns ju ingenstans att man köpt den tidigare, så jag har full förståelse för din fråga.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-10-19 14:41

Okej tack, jag får väl göra ett försök... Funkar det likadant om man tankar direkt från telefonen förresten?

Du/någon råkar inte veta hur man ska få ordning på synkroniseringen så att den funkar som den ska igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-07 10:54

Måste installera om PC:n, hihi

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-11-07 11:25

Är väl inte helt ovanligt att man installerar om en Mac? Vissa måste ju göra det på nya datorer då OS X som ligger med från början "kan" vara lite konstigt.

Så jag kan inte se vad som är så konstigt att installera om OS'et en dator

Ursprungligen av niclasc:

Är väl inte helt ovanligt att man installerar om en Mac? Vissa måste ju göra det på nya datorer då OS X som ligger med från början "kan" vara lite konstigt.

Så jag kan inte se vad som är så konstigt att installera om OS'et en dator

Nja, jag förstår inte... Vad är det som kan vara konstigt med en ren OS X-installation...?

Ursprungligen av niclasc:

Är väl inte helt ovanligt att man installerar om en Mac? Vissa måste ju göra det på nya datorer då OS X som ligger med från början "kan" vara lite konstigt.

Så jag kan inte se vad som är så konstigt att installera om OS'et en dator

Det är inget konstigt, vad som däremot är konstigt är att det skulle innebära att man blir av med sina sparade filer.

Ursprungligen av niclasc:

Är väl inte helt ovanligt att man installerar om en Mac? Vissa måste ju göra det på nya datorer då OS X som ligger med från början "kan" vara lite konstigt.

Så jag kan inte se vad som är så konstigt att installera om OS'et en dator

De som gör det är väl enbart rena PRO-nissar som inte vill ha med vissa saker, stöd för skrivarfabrikat de inte äger osv.

De med små SSD brukar vilja slippa en del saker pga utrymmesbristen, kanske X11-stöd

Men köp valfri PC på stormarknaden och de är fullastade med alla möjliga övervakningar av bläcknivåer och tillverkarens egna idéer om saker, andra tillverkares reklam och gud vet vad. Där är det ju nödvändigt för ens egen mentala hälsa att man gör en ominstallation.

Aldrig varit med om att OSX skulle vara "lite konstigt", det får du gärna utveckla om du vill.

Den datorn jag har nu (27" iMac) fick ett nytt OSX när jag införskaffade den (lätt beg) men har inte ominstallerats sedan dess. Jag har aldrig stängt av den heller när jag tänker efter

Så, ominstallera hela OS'et är väldigt ovanligt i en Mac, det finns inte med på listan med "patentlösningar" som det gör på PC-sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-09 09:01
Ursprungligen av niclasc:

Vissa måste ju göra det på nya datorer då OS X som ligger med från början "kan" vara lite konstigt.

Låter mer som ett tics det där. Som Capeman säger, det finns inget konstigt med ett Mac OS X direkt från Apple. I fallen det blir "fel direkt" är jag övertygad om att det är något användaren installerat eller har inkopplat, alternativt dåligt minne som ställer till det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-07 23:41

Förstår inte riktigt... Det är ju bara att göra en backup av 'iTunes'-mappen i 'Musik' (eller var den nu ligger i Windows)?

1
Bevaka tråden