Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MacBook Pro 15" hittar inte min iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en nyköpt MacBook Pro 15" och en inte lika ny iPhone 4, men de vägrar prata med varandra.

Jag har tidigare parat ihop min iPhone 4 med min gamla MacBook 13" Alu utan problem. Jag har även återställt min iPhone så den är i ursprungsläge, men iTunes/MacBook 15" hittar den inte.

Några förslag?

För övrigt;
Jag har auktoriserat den nya datorn, jag har flyttat över mitt konto från den gamla till den nya datorn.

Vad menar du egentligen?

När du pratar om att "para ihop" så misstänker man att det rör sig om Bluetooth.
- Om det rör sig om bluetooth - har du kollat om datorn hittar andra bluetooth-enheter?

Men sen nämner du iTunes, och då lutar det snarare åt att det handlar om USB.
- Om det rör sig om USB - har du möjlighet att prova med en annan kabel?

Ahh förlåt, dum formulering av ord.
De rör sig om USB mellan min MacBook Pro 15" och min iPhone 4.
Jag har testat 4 olika kablar, 2 olika datorer. Den ända kombinationen som inte fungerar är MacBook Pro 15" och min iPhone 4.

De som händer är; när jag pluggar in kabeln så plingar min iPhone till, den registrerar laddning men sen händer inget mer.

Jag har som sagt testat att återställa telefonen utan att de gjort någon skillnad..

Så nu är problemet "löst". Jag vet inte riktigt hur problemen hänger ihop, men de hade kommit en uppdatering för iPhone developers SDK som efter den blev installerad löste problemet.

Ingen aning om va problemet faktiskt var, eller varför uppdateringen för iPhone Developers löste problemet.

1
Bevaka tråden