Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mindre uppdatering av forum (mån 18 okt 2010) - rapportera gärna fel

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi genomförde nyss en liten uppdatering av vBulletin till senaste versionen av vB 3 och så vitt jag kan se fungerar allting precis som vanligt. Men om ni upptäcker någon konstighet som tillkommit idag kan ni gärna rapportera det här så ska jag försöka fixa det.

Gamla kända buggar och problem gör sig inte besvär i den här tråden

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-18 11:14

Jag vet inte om det är en gammal bugg men jag kommer inte till nån login-sidan när jag trycker på Logga In. Vilken sida jag än är på så kommer jag bara rakt tillbaka till förstasidan.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-10-18 11:28

Jag var tvungen att logga in för första gången på länge. Har alltid haft "kom ihåg mig på denna dator" och blivit automatiskt inloggad. Det blev jag inte idag. Tur att jag kom ihåg lösenordet...

Hmm. Ska titta närmare på det.

Jag fick också logga in på nytt (inte automatiskt inloggad).

Samma här...

jag också, samt så kommer jag hit när jag klickar på ipadforumet...

Alltså jag trycker hem, får upp forumen jag är intresserad av. Trycker jag på tråden till höger kommer jag rätt men trycker jag på ipadforumet så hamnar jag här.

Ursprungligen av poseidon84:

jag också, samt så kommer jag hit när jag klickar på ipadforumet...

Alltså jag trycker hem, får upp forumen jag är intresserad av. Trycker jag på tråden till höger kommer jag rätt men trycker jag på ipadforumet så hamnar jag här.

Ja, det verkar som att http://www.99.se/ipad/ inte läser ut rätt forum just nu.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det verkar som att http://www.99.se/ipad/ inte läser ut rätt forum just nu.

Fixat nu!

Angående att direktlänken till login.php inte fungerar: Vi vet inte vad det beror på (ännu), men generellt sett brukar vB-forum ha ett litet login-formulär i sidhuvudet istället. Hursomhelst, som en tillfällig fix (eller snarare workaround) så går nu "Logga in"-länken i sidhuvudet till /mac/ istället för där visas den gula "Välkommen till 99mac"-rutan med login-formulär" som fungerar.

Angående att ni tvingats logga in på nytt: Osäker på vad det beror på, men det verkar som att vB 3.8.5 lade till ett nytt "salt" till sina cookies för att öka säkerheten och detta kan ha med saken att göra. Jag har sett andra rapporter om att uppdateringen tvingat användare att logga in på nytt.

Men visst är det så att den tvingande inloggningen bara händer en gång? Sen är ni inloggade som vanligt?

Kom ihåg att kryssa i "Kom ihåg" när ni loggar in på nytt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-18 13:02

Kan inte citera och svara på inlägg.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Kan inte citera och svara på inlägg.

Det var udda, det fungerar utmärkt för mig (uppenbarligen). Någon annan som har samma problem? Webbläsare?

Ursprungligen av Yes:

Kan inte citera och svara på inlägg.

Yes!!

Skumt - det fungerar fint för andra. Är du inloggad?

får logga in på nytt varje gång även om rutan är ikryssad

Ursprungligen av robertkarlsen:

får logga in på nytt varje gång även om rutan är ikryssad

Hmm. Testa att ta bort alla cookies som rör 99.se. (Safari: Inställningar -> Säkerhet -> Visa cookies. Firefox: Inställningar -> Sekretess -> ta bort enskilda kakor.)

Vet ej om det är ett nytt problem eller inte, men jag kan inte bli en supporter. Det finns inga betalnings möjligheter på: http://www.99.se/supporter/

(Är det kanske relaterat till det gamla problemet med att Veteraner inte kan bli Supporter... eller kommer jag ihåg fel där?)

Ursprungligen av bjelkeman:

Vet ej om det är ett nytt problem eller inte, men jag kan inte bli en supporter. Det finns inga betalnings möjligheter på: http://www.99.se/supporter/

(Är det kanske relaterat till det gamla problemet med att Veteraner inte kan bli Supporter... eller kommer jag ihåg fel där?)

Skumt - jag ser betalmöjligheterna. Kan du maila mig en skärmdump?
martin.bjornstrom at 99.se

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-18 13:51

Tråden för oss som inte kan betala för att bli supporter (med skärmdumpar) => http://www.99.se/feedback/273486-foernya-supporterstatusen.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-18 14:26

Jag kan inte längre se knappen för att gå till "första olästa inlägg" i en tråd. Kanske en feature ni tagit bort?

//Oskar

Ursprungligen av ezzin:

Jag kan inte längre se knappen för att gå till "första olästa inlägg" i en tråd. Kanske en feature ni tagit bort?

"Visa första olästa" fungerar utmärkt för mig. Är du säker på att du kollar i en tråd där du verkligen har olästa inlägg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-18 16:59
Ursprungligen av Adrian B:

"Visa första olästa" fungerar utmärkt för mig. Är du säker på att du kollar i en tråd där du verkligen har olästa inlägg?

Kollade runt i en rad olika trådar innan jag skrev. Men nu tycks det funka även för mig. Ber om ursäkt för förvirringen.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2010-10-18 19:43

Jag får upp följande text när jag klickar på: "Markera alla som lästa"

"Information
Your submission could not be processed because a security token was invalid.

If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error."

Går jag sen in på "Nya diskussioner" uppe i menyn så får jag upp i princip samma trådar som senast jag sökte.

Ursprungligen av Potah:

Jag får upp följande text när jag klickar på: "Markera alla som lästa"

"Information
Your submission could not be processed because a security token was invalid.

If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error."

Det låter som en template-ändring som introducerades i senaste versionen av forumprogramvaran - perfekt för Adrian (som precis börjat jobba för Mantaray) att buggdöda!

Ursprungligen av Potah:

Jag får upp följande text när jag klickar på: "Markera alla som lästa"

"Information
Your submission could not be processed because a security token was invalid.

If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error."

Nu är det fixat när det gäller länken "Markera alla som lästa" som finns i sidfoten.

Det kan hända att motsvarande funktion finns på andra ställen och kräver uppdatering (jag har fixat några till ställen, men antagligen inte alla).

Ja jag använder "Markera alla som lästa" varje gång jag besökt forumet klart, allt blir rörigt nu.
ahhhhhh

1
Bevaka tråden