Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Air inom snar framtid?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacBook Air Supplies Dwindle, Refresh Coming Soon? [Updated] - Mac Rumors

Vad tror ni? Det var ett bra tag sen den uppdaterades sist, så det skulle verkligen inte vara fel!

Har gått många rykten, allt från det vanliga: mer minne, grafik, processor, till att det skall bli en mindre 11,6" modell.

Jag tror vi får se en ny nästa vecka

Tror oxå vi får se en ny nästa vecka eller veckan där på. Jag hoppas på en mycket kraftfullare 13"are.

"Ny Macbook Air inom tio dagar" - MacWorld

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-10-07 18:09

Jag hoppas verkligen på en 11,6 då jag saknat min powerbook 12,1 mycket sedan jag sålde den för en macbook 13,3. Att min macbook börjar sjunga på sista versen gör behovet av en ny burk stort!

Känns nästan helt säkert att det kommer en ny Air på onsdag, frågan blir nog hur det ser ut, 13,3", 11,6"? Både och?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-16 12:19

Håller tummarna på liknande prestanda som i nuvarande Macbook Pro, möjligtvis en i3;a. 13.3 tum är en självklarhet.

Kanske är ett udda önskemål, men jag har saknat att man inte kan vinkla skärmen mer bakåt på nuvarande Air, sen en uppdaterad design hade suttit fint

Får den inbyggd 3G så slår jag till DIREKT!
Så trött på donglar & dåliga programvaror som kopplar ner i tid & otid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-16 16:43

Jag tycker nuvarande designen är läcker. Om de skulle vilja skulle de gärna kunna ta Macbook Pro's design och köra den genom en mangel till 9mm. Skulle bli läckert.

Denna bilden är lite intressant :

Is this the new MacBook Air? -- Engadget

Frågan är hur äkta den är. Känns dock intressant med lite fler portar!

Mera rykten: Apple to Introduce 11.6-Inch MacBook Air With 'SSD Card' Integrated Storage Next Week? [Updated] - Mac Rumors

Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag det är något stort på gång här. Ja, inte rent fysiskt då Men om det stämmer att Apple gjort så drastiska åtgärder som att skippa normal hårddisk och verkligen kommer att erbjuda den till ett klart lägre pris än idag tycker jag det verkar som en mycket intressant produkt i gränslandet (netbooklandet?) mellan iPad och traditionella bärbara.

Cult of Mac påstår sig veta mer:

On Wednesday, Steve Jobs will likely introduce a redesigned 13.3-inch MacBook Air with a bigger battery and more ports — yet thinner and lighter — than the current model, CultofMac.com has independently confirmed.

Apple will probably also add second, smaller 11.6-inch “Netbook” version, according to our well-placed source.

Our information independently corroborates recent reports by AppleInsider, and Engadget, which ran a picture of a purported prototype over the weekend.

The new model is also apparently much snappier than its underpowered predecessor. ”It boots so fast, it’s unbelievable,” our source says. “It’s amazing how fast it boots up.”

Läs mer: New MacBook Air: Bigger Battery, Sharper Case [Independent Confirmation] | Cult of Mac

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-10-19 09:40

OM cultofmac´s förutsägelse är korrekt angående en 11,6" air, så kommer iallafall jag att köpa en. Känns som att det är precis det som saknas i macbook-segmentet. Fast jag undrar om inte apple tänker sig att de som vill ha en sån liten maskin ska köpa en ipad istället... Blir spännande att se!

Allvarligt talat, en Air utan plats för hårddisk, har någon annan gjort något liknande i ultra-bärbara nischen, dvs med en "komplett" dator som Air (inte med iPad och liknande)? Finns det någon "netbook" som helt spolat hårddisken? Känns inte lika stort idag som att skippa diskettstationen 1998, men i alla fall ett första steg mot en framtid när ingenting mekaniskt snurrar runt i våra maskiner. Första signifikanta steget mot att skippa hårddisken alltså (förutom att över huvudtaget börja med SSD)?

Men en mindre skärm tycker jag inte låter rätt. Det skulle kännas svårt att gå ännu längre ner än 13". Det är ju delvis den relativt stora skärmen som gör Air så häftig jämfört med en vanligt billig netbook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-19 15:08

Jag vill minnas att några av de första netbookarna som kom med Linux var Flash-only.

Om man övertolkar bilden från inbjudan, så kanske man kan tro att nästa Air får en vridbar skärm. Tycker själv det känns väldigt olikt Apple, men de har kanske en snygg lösning på det hela.
Alltså; vanlig Air, vrid skärmen och stäng och du har en iPad Air, eller varför inte en AirPad.

  • Medlem
  • Boston
  • 2010-10-20 10:17
Ursprungligen av h.cewers:

Om man övertolkar bilden från inbjudan, så kanske man kan tro att nästa Air får en vridbar skärm. Tycker själv det känns väldigt olikt Apple, men de har kanske en snygg lösning på det hela.
Alltså; vanlig Air, vrid skärmen och stäng och du har en iPad Air, eller varför inte en AirPad.

Jag tror inte på det för en sekund, men klart cool vore det. "Riktig" dator när du vill och lek och surfa med en padda en sekund senare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 17:55
Ursprungligen av h.cewers:

Om man övertolkar bilden från inbjudan, så kanske man kan tro att nästa Air får en vridbar skärm. Tycker själv det känns väldigt olikt Apple, men de har kanske en snygg lösning på det hela.
Alltså; vanlig Air, vrid skärmen och stäng och du har en iPad Air, eller varför inte en AirPad.

MacBook Air byggdes för super tunt och super lätt.
Så jag tror inte Air med att vrida skärm, det blir för tungt.

MacBook Air byggdes för resande folk i första hand, mest för flygresenärer....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-23 14:14

Osäker på om det här är rätt forum men vad tror/vet ni om möjligheterna att spela t.ex. Civ5 på MBA:en?

Det finns en annan tråd gällande nya Air, min spekpulation i denna tråd stämde, kanske är läge att stänga

Som Marcus skriver, vi har redan en annan tråd för nya MacBook Air nu när den är lanserad, så fortsätt diskussionen där.

1
Bevaka tråden