Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor uppdatering idag av Office 2008 till version 12.2.7

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Väger in på över 500 MB. Kom via den automatiska uppdateraren.

Ursprungligen av adress@mac:

Väger in på över 500 MB.

Över 500?

Jag håller på att ladda ner den från Microsoft nu, och den filen är på 358 MB.

Kollade även i Microsoft Auto Update, och där står det 226 MB.

Det verkar vara många olika bud här...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Över 500?

Jag håller på att ladda ner den från Microsoft nu, och den filen är på 358 MB.

Kollade även i Microsoft Auto Update, och där står det 226 MB.

Det verkar vara många olika bud här...

Är lika förvånad själv - "kommer att uppta 521 MB på din hårddisk". Stod så i meddelandet vid installationen. Hur kan det vara så olika ?:'(

Ursprungligen av adress@mac:

Är lika förvånad själv - "kommer att uppta 521 MB på din hårddisk". Stod så i meddelandet vid installationen. Hur kan det vara så olika ?:'(

Ja, men då pratar vi om två helt olika saker. Jag pratar om filstorleken på den nerladdade dmg-filen. Du pratar om programpaketet efter att det är uppackat från dmg-filen.

De två siffrorna går ju inte att jämföra rakt av.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, men då pratar vi om två helt olika saker. Jag pratar om filstorleken på den nerladdade dmg-filen. Du pratar om programpaketet efter att det är uppackat från dmg-filen.

De två siffrorna går ju inte att jämföra rakt av.

Du har helt rätt - men jag är mest intresserad av hur mycket plats den upptar för mig.

Ursprungligen av adress@mac:

...hur mycket plats den upptar...

Jo, men den siffran kan du inte heller lita på. Den säger att de nya programobjekten kommer att ta upp så mycket plats. Men sen tar den ju bort vissa gamla objekt också. Så "nettoeffekten" vid programuppdateringar brukar vara mycket mindre än vad den siffran säger.

Buggig

Storleken är för mig fullständigt irrelevant. Däremot upplever jag en väldans massa "Badboll" i Word. Har aldrig tidigare haft så många krascher i rad med olika dokument.

Ingen annan som upplever detta?

Jörgen

Jörgen: Har du försökt med det gamla tricket att slänga .plist-filen?

/M

Ursprungligen av jorgen_ja:

...Ingen annan som upplever detta?

Jag har kört ganska mycket Word idag, med uppdateringen installerad, och jag har inte haft några krascher.

När Word kraschar beror det ofta på trasiga typsnitt.

Entourage kraschar flera gånger om dagen efter uppdateringen, byter nog tillbaka till Mail.app.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Entourage kraschar flera gånger om dagen efter uppdateringen, byter nog tillbaka till Mail.app.

Samma här - oftast när det är avsändare med hotmail-konton. Har skickat rapport till Microsoft - för vad det är värt.

1
Bevaka tråden