Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kommer Spotify för Sonos

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-09-02 11:03

Äntligen kommer spotify för sonos

Spotify and Sonos bring music home - Spotify

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 14:46

Och nu finns v3.3 av Sonos programvara för nedladdning!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-30 09:23

Rullade på finfint hela kvällen i går, enda incidenten var att ljudet försvann i en zon vid ett tillfälle, men efter att ha pausat och startat om kom det tillbaks. Att kunna spela olika musik i zonerna är ett jättelyft mot när man jackade in datorn på line-in. Märks dock att det tar lite längre tid att bläddra bland spellistor och musik på nätet jämfört med på den lokala hårddisken, men konstigt vore väl annars. Trevligt också att de gamla CR100 funkar, men de är inte helt optimala, sökning blir onödigt bökigt med inmatning via scrollhjulet. iPhone klienten funkar bättre, kan tänka mig att CR200 funkar lika bra, vore kul att testa den nya iPad-appen...

/magnus

Ursprungligen av Vips:

Rullade på finfint hela kvällen i går, enda incidenten var att ljudet försvann i en zon vid ett tillfälle, men efter att ha pausat och startat om kom det tillbaks. Att kunna spela olika musik i zonerna är ett jättelyft mot när man jackade in datorn på line-in. Märks dock att det tar lite längre tid att bläddra bland spellistor och musik på nätet jämfört med på den lokala hårddisken, men konstigt vore väl annars. Trevligt också att de gamla CR100 funkar, men de är inte helt optimala, sökning blir onödigt bökigt med inmatning via scrollhjulet. iPhone klienten funkar bättre, kan tänka mig att CR200 funkar lika bra, vore kul att testa den nya iPad-appen...

/magnus

Hur har du lyckats adda Spotify till controll-programvaran? Jag hittar inte den inte...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-10-14 09:15
Ursprungligen av iJohannes:

Hur har du lyckats adda Spotify till controll-programvaran? Jag hittar inte den inte...

Den ligger under musiktjänster, lägg till och skriv in användarnamn och lösen och sedan finns spotify i huvudmenyn. Antar att du uppdaterat sonos programvaran till den senaste vilket är ett krav.

Ursprungligen av Robban B:

Den ligger under musiktjänster, lägg till och skriv in användarnamn och lösen och sedan finns spotify i huvudmenyn. Antar att du uppdaterat sonos programvaran till den senaste vilket är ett krav.

Den finns inte där för mig. v3.3 på Controll-progrmvaran. Leopard. Sonos 120-modellen.

Kan inte skärmdumpa nu, skriver från iPhone, men det finns ingen "Spotify"-textrad att välja i "lägg till".

Irriterande. Vad är fel? Sonos är inköpt i USA, spelar det roll?

Det kanske spelar roll att mina spelare är från USA... Har mailat Sonos.

Upgraded to v3.3, can not add Spotify?? - Sonos Forums

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-10-15 00:06

Vet att vissa har haft problem kopplat till deras registrering på sonos.com, kolla så att du har Sverige som land.

Ursprungligen av Robban B:

Vet att vissa har haft problem kopplat till deras registrering på sonos.com, kolla så att du har Sverige som land.

Jag har skapat en profil på sonos.com, men under "mina produkter" finns ju inget inlagt. Fattar inte hur jag ska adda mina spelara...

/Johannes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-19 12:17

En av mina enheter och en controller är inköpta i USA, men jag har inte upplevt några problem för det. Finns det inte ett meny-val att registrera i controllern, kanske funkar bättre där? Så länge systemet är registrerat i Sverige borde det ju funka med Spotify...

/magnus

1
Bevaka tråden