Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows startar inte i VMware Fusion

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-13 17:45

Hej alla erfarna...

Efter att MBP hängde sig med skärmbild i alla språkversioner och efter tvingad omstart fick jag en massa strul.
Jag var bl a tvungen att köra License Repair Tool för alla Adobes CS4 program.
Nu när jag klarat av detta så kom det ett annat elände:
Windows i VMware Fusion startar inte.

Jag får en error som följer (bifogad fil).

Finns det någon möjlighet att fixa detta eller är det en ny installation av Windows som enda utväg?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-15 12:13

Inga svar?

Jag har inte hittat en Mac-specifik lösning på ditt problem, men de som har kört Fusion i valfri linux distrubition verkar ha tvingats installera 32-libraries istället för 64-libraries för att få det att fungera. Kör du en 64-bit-version av Fusion?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-15 16:56

Nåja, det fungerar med en 64-bit variant av Linux (Fedora fungerar av egen erfarenhet), men det fordrar att du har en 64-bitsprocessor och att du kör Fusion 3.

VMware Communities: VMware Fusion 3: Supported Operating Systems

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-15 23:13

Tack för svar.

Nej, jag kör en VMware Fusion1 och en enkel Windows XP home edition i syftet att kolla hur det jag gör ser ut på Windows platformen.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-17 16:51

Jag skulle nog avinstallera fusion och installera det igen. Dina image filer (där windows xp ligger) kommer inte försvinna (men du kan ju säkerhetskopiera innan).

Uninstallern ligger på install-dmg skivan. starta om datorn efter och installera Vmware igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-25 09:56
Ursprungligen av studiox:

Jag skulle nog avinstallera fusion och installera det igen. Dina image filer (där windows xp ligger) kommer inte försvinna (men du kan ju säkerhetskopiera innan).

Uninstallern ligger på install-dmg skivan. starta om datorn efter och installera Vmware igen.

Tack för tipset.

Jag var rädd att hela Windows och filer jag hade på den försvinner. Nu har jag beslutat att uppgradera WMware Fusion till vers. 3 så efter köpet ska jag köra uppgradering och då får vi se resultatet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-27 19:35

Hej allesammans!

Det löste sig med uppgraderingen till VMwF 3. Windows och alla prog. + filer var i sin ordning.
Tak för alla tips!

1
Bevaka tråden