Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - egen inkorg till alla konton?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det någon som vet hur de anslutna kontona får sin egen snygga inkorg som i den bifogade bildfilen?

Mvh

99mac-Johan

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-13 08:01

Hur ser dina anslutna konton ut idag? VI har inget att jämföra med... Det du visar är ju standard-utseendet i Mail-programmet.

Har flyttat tråden till rätt forum. Har också försökt förtydliga rubriken. "Apple Mail" säger ingenting om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

Idag ligger kontona längre ner på vänster sida som namngivna mappar...

  • Oregistrerad
  • 2010-10-13 10:44

Tror inte jag förstår, precis som frazze säger så är det ju standard i apple mail.

Vad har du för konton? (Imap, pop, exchange, gmail) Vad kör du för version av mail ?

Mail 3.6 är det jag har. Yahoo, gmail, hotmail ligger där. Det är som den bifogade filen visar det som jag vill ha det. Som det är nu ligger de längre ner på vänstersidan i sina respektive mappar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-13 14:37
Ursprungligen av 99mac-Johan:

Mail 3.6 är det jag har. Yahoo, gmail, hotmail ligger där. Det är som den bifogade filen visar det som jag vill ha det. Som det är nu ligger de längre ner på vänstersidan i sina respektive mappar.

Har du lust att ge oss en skärmdump? Vilket Mac OS X kör du? Jag har Mail 4.3 i Mac OS X 10.6.4.

Jag har 10.5.8

Nu har jag trixat lite, så nu har jag bara gmail...Men så här ser det ut...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-13 17:57

Vad jag kan utläsa så verkar du bara ha ett (1) mailkonto och det är ett hos Gmail. Och därmed så har du bara en Inkorg. Att du har flera korgar under GMAIL beror på att du har valt IMAP och därmed kommer åt alla mapparna på Gmail-kontot. Men dom kommer du inte att se bland inkorgarna.

Tja, i förra inlägget betonade jag att jag f. n. bara har gmail. När jag hade flera hade jag således flera mappar i motsvarande uppställning.

1:a bilden föreställer konton med minst en imap-inställning. Frågan är hur/om man kan få en inkorg för varje konto (precis som bild 1)...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-13 18:13
Ursprungligen av 99mac-Johan:

Tja, i förra inlägget betonade jag att jag f. n. bara har gmail. När jag hade flera hade jag således flera mappar i motsvarande uppställning.

1:a bilden föreställer konton med minst en imap-inställning. Frågan är hur/om man kan få en inkorg för varje konto (precis som bild 1)...

Gå in på inställningar/konton och lägg till fler konton efter behag med "+".

  • Oregistrerad
  • 2010-10-13 18:31
Ursprungligen av 99mac-Johan:

Tja, i förra inlägget betonade jag att jag f. n. bara har gmail. När jag hade flera hade jag således flera mappar i motsvarande uppställning.
..

Du skrev faktiskt " anslutna kontona" det tolkar jag som plural och att du således har flera konton. Vad är det du säger nu??

Mycket lär säkert hända med det där "plusset" men att det ger varje konto sin egen inkorg (...som bild 1) har iallafall inte jag lyckats med...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-13 18:24
Ursprungligen av 99mac-Johan:

Mycket lär säkert hända med det där "plusset" men att det ger varje konto sin egen inkorg (...som bild 1) har iallafall inte jag lyckats med...

Jahaa... så du vill att varje konto ska ha en stor "inkorg" som överst, istället för att synas som underkonton? Det går inte. Tanken är att den stora huvudinkorgen är dit alla dina mail kommer oavsett konto, så kan du kolla på de olika delarna (mindre inkorgarna) om det nu skulle vara kul.

ps. "+" ger exakt den bilden som du bifogat. Ställ frågan bättre i så fall.

Jag har inte lyckats men jag får försöka igen...

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden