Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa adressetiketter från Excel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har ett excelark som innehåller en stor mängd adresser, uppdelat i flera kolumner, som jag skulle vilja koppla och få ut dessa utskrivna som adresslappar.

Jag har gjort detta tidigare, men helt glömt bort hur jag gjorde.
Fick för mig att det var enklare i Numbers än i Excel, men det spelar ingen roll vad jag använder bara jag får det gjort,

Någon som kan ge mig tips på hur man gör?

- Slice -

Hittade det!

- Slice -

Berätta gärna hur du gjort så andra får veta

Ja du Patrik… Hur man gör detta är inte helt trivialt kan jag säga.

Men jag Googlade och fick tag på ett gammalt dokument som förklarade hur man gjorde i windowsversionen av Office för typ 10 år sedan.

En hel del provande fram och tillbaks så lyckades jag få till det i Office 2008 som jag har.

Är det ngn som verkligen vill ha en förklaring (i modern tappning för Mac) så skriv in en önskan här.
Annars finns dokumentet jag hittade här:
http://www.pccollege.se/Kurser/Etiketter%20W-%20Excel.pdf

- Slice -

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-12 21:17

Det är inte särskilt svårt. Det finns nämligen ett eget menyval i Word för funktionen, Verktyg - Etiketter. Tillvägagågnssättet väl är beskrivet i hjälpen. Söker man i hjälpen efter "etiketter" hittar man steg-för-steg-instruktioner under rubriken "Skapa och skriva ut adressetiketter".

Hur får man fram Koppla i engelska Word 2011? Kan inte finna, hittar dock etiketter...

edit: Verkar heta Mail Merge Manager..

Senast redigerat 2010-10-19 19:21
1
Bevaka tråden