Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med upplösning på extern skärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-10-09 20:42

Jag har köpt en macbook pro 15" I7 och undrar nu hur bildskärms utgången funkar
har kört med en vga övergång ska köpa med hdmi
men jag undrar hur man kan få ut 1910*1080 till bildskärmen och 1440*900 på datorn
i klon mod ( när dom visar samma bild ) får det inte att funka vill ju köra hd filmer i full hd till lcd/projektor eller finns det något bra program som kan hjälpa till

tack på förhand

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-10-09 20:48

varför visa samma bild? Jag tror inte du får ut 1080 på din externa skärm då.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-12 19:38

tex om man vill ha en stor data skärm och använda datorn stationärt då vill man ju kunna stänga luckan på datorn och köra max upplösning på en stora skärmen
och när man har kopplat in projektor vill man ju slippa dra över film rutan hela tiden tex?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-10-12 20:23

I bildskärmsinställningarna, när du ser två blå skärmar, drar du över den vita listen till den andra skärmen. Då blir den externa skärmen primär skärm. Jag tror det är den inställningen och den funktionen du letar efter.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-13 09:37

Du ska nog inte köra med kloning (mirror/spegling tror jag det kallas i Mac OS X) utan låta datorn sköta det åt dig:

* om du stänger locket på din bärbara så kommer din MacBook Pro automatiskt att göra den externt anslutna bildskärmen till den primära. Och samtidigt med det kommer den att få den inställningen som du har ställt in (=max?) sedan tidigare.

It's a Mac-thing, you know...

  • Oregistrerad
  • 2010-10-15 10:53

ok tack för alla svar men om jag stänger luckan så går u datorn in i sov läge

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-15 10:58
Ursprungligen av [email protected]:

ok tack för alla svar men om jag stänger luckan så går u datorn in i sov läge

...och så väcker du den med tangentbordet eller musen. Står i manualen till din dator.

1
Bevaka tråden