Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste sättet att styra Mac Mini med Plex?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Hur styr jag en Mac Mini med Plex snyggast? Finns det något snyggt trådlöst Mac tagentbord med Touchpad? Eller ska jag styra Macen på annat sätt?

Installationen kommer även att ha en Philips TSU9600 som kommer styra Plex via IR, men om man ska surfa så behöver jag något annat att komplettera med.
// Conny

Ursprungligen av Stakkesta:

Hej,

Hur styr jag en Mac Mini med Plex snyggast? Finns det något snyggt trådlöst Mac tagentbord med Touchpad? Eller ska jag styra Macen på annat sätt?

Installationen kommer även att ha en Philips TSU9600 som kommer styra Plex via IR, men om man ska surfa så behöver jag något annat att komplettera med.
// Conny

Jag kör Rowmote Pro för iPhone som primärt styrsätt, för att göra mer avancerade grejer fjärrar jag den med skärmdelning från min MBP.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-11 14:15

Nu är jag inte säker men har inte Mac Mini inbyggt stöd för Apples fjärrkontrol? I så fall kan man använda den eller använda Plex prorammet för iPod Touch/iPhone/iPad.

//Rob

RowMote pro här på en iPod Touch, Apple fjärren funkar utmärkt när du är i Plex, men så fort du ska göra något annat på datorn så måste du plocka fram tangentbordet eller skärmdelning ( om du inte kör RowMote då.. )

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 18:07
Ursprungligen av lilledanne:

RowMote pro här på en iPod Touch, Apple fjärren funkar utmärkt när du är i Plex, men så fort du ska göra något annat på datorn så måste du plocka fram tangentbordet eller skärmdelning ( om du inte kör RowMote då.. )

Köpte Rowmote Pro. Tack för tipset, funkar galant. Innan har jag alltid behövt köra Remote Desktop för att använda tangentbordet. Nu plockar jag bara fram iPaden i vardagsrummet. Precis det jag letade efter.

Apple Remote, logitech-app till iphone eller iTeleport på iPad beroende på vad som ska göras.

OK, min tanke var att ha något trådlöst tangentbord, vet att Logitech har ett mycket smidigt till PC men har inte sett något liknande till MAC.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-10-12 11:57

Apples BT keyboard + MagicTrackpad

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-10-12 14:49

Plex från appstore om du har en iPhone eller iPad

Helt klart Apple Remoten, funkar toksmidigt.

Logitech Harmony

1
Bevaka tråden