Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det en MacBook (ej Pro) i aluminium?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Timrå
  • 2010-10-12 15:29

Hej!

Jag har nyligen köpt en Macbook Pro 13" och har fått en fundering, vanliga Macbook 13" har vitt skal vad jag har sett i butiker och på apple.se, men jag har hittat bilder på 13" med aluminiumskal. Finns det en sådan eller är det endast vita?

Mvh

Macbook i aluminium är en gammal modell. Nu finns den bara i vit plast.

  • Medlem
  • Timrå
  • 2010-10-12 15:35

Ah där har vi förklaringen!! Är det stor prestandaskillnad mellan en ny macbook 13" och den äldre förutom designen?(då jag gillar den med aluminium mer) Den saknar väll tangentbordsbelysning, minneskortsplats och firewire jämfört med pro modellen, är det något mer?

Jag har flyttat tråden till rätt forum, och har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad frågan gäller!

/Mod

Ursprungligen av Nikoh:

...Är det stor prestandaskillnad...
...är det något mer...

Här kan du få reda på alla fakta om alla Mac-modeller:
EveryMac.com

Ursprungligen av Nikoh:

Hej!

Jag har nyligen köpt en Macbook Pro 13" och har fått en fundering, vanliga Macbook 13" har vitt skal vad jag har sett i butiker och på apple.se, men jag har hittat bilder på 13" med aluminiumskal. Finns det en sådan eller är det endast vita?

Mvh

MacBook Pro finns i 13" version, precis samma storlek som den vita MacBooken är.

Skillnaden mellan dem är att Pro versionen är i just aluminium, samt har lite andra spec.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-12 21:21

Hm, jag har ju en Macbook 13,3" med aluminium-chassi. Så klart det finns vanliga Macbook i alu-finish. Jag köpte första versionen, tror den går under "Late 2008" bland versionerna.

Ursprungligen av Reisan:

Hm, jag har ju en Macbook 13,3" med aluminium-chassi. Så klart det finns vanliga Macbook i alu-finish. Jag köpte första versionen, tror den går under "Late 2008" bland versionerna.

Det har jag med, men som marcushedenström skrev så finns inte MacBook i Alu längre, utan den har bytt namn till MacBook Pro

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-13 05:23
Ursprungligen av Marcus_R:

Det har jag med, men som marcushedenström skrev så finns inte MacBook i Alu längre, utan den har bytt namn till MacBook Pro

Aha, på så vis. Jag har inte följt utvecklingen så noga de senare åren.

1
Bevaka tråden