Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se svensk tv med en Pc i England från en Mac i Sverige?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis är i London och han vill se fotbollen Holland-Sverige i morgon. Jag har EyeTv på min mac och han sitter där med en Pc. Är det möjligt att på ett bra och ganska enkelt sätt göra så han kan se matchen?

Han har tyvärr ingen iPhone eller iPod touch. Då hade det varit enkelt med EyeTv´s program.

Jag har prövat CyTV och något mer som jag tror hette "EyeTV over web" eller något liknande. CyTV har funkat förr, men nu senast lyckades jag inte så jag kan inte vara till särskilt mycket hjälp.

Det funkar ju på en mac att kolla på https://live3g.eyetv.com från den datorn som har EyeTv. Varför kommer inte min polare in på den sidan med min inloggning? Han har ie och Quicktime installerat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-12 09:06
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det funkar ju på en mac att kolla på https://live3g.eyetv.com från den datorn som har EyeTv. Varför kommer inte min polare in på den sidan med min inloggning? Han har ie och Quicktime installerat.

Är rätt port/portar forwardade i routern?

Det är HTTP Streaming som bara finns i Snow Leopard.

  • Medlem
  • 2010-10-11 22:13

TeamViewer.app?

Han har hittat två pubar som ska visa matchen och han ger upp vårt försök. Men tråden får gärna fortsätta så man hittar en bra lösning.

Japp, har Back to my mac på. Och då funkar det på pc. Min bror har testat från sitt jobb, och han kan logga in och se Live och recordings. Men sen är det stopp. Och är det som marcushedenström säger så funkar det inte pga att HTTP streaming inte stöds i windows. Kanske får ge upp den lösningen. Köra på typ VNC/skärmdelning (styra datorn) är inte ett alternativ. Vill ju kunna använda datorn samtidigt som jag skickar strömmen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 20:02

tv4.se livesänder matchen. Inte bättre o kolla där?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 20:19

Var visst för snabb o skriva. Funkar inte pga rättigheter... här finns det o se dock (sitter i irland o där funkar de iaf): Football: UEFA Euro 2012 Qualifiers • SportStream24.com - Watch Online Sports

För att se streamat material från annat land använd dig av proxy server.. googla!

1
Bevaka tråden