Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple mail har raderat ett par tusen mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-10-11 16:02

Helt otroligt. Jag har ett konto vars skickade mail är borta. Även en mapp vars foldrar var rätt många och rätt många mail verkar också vara borta.

Det var väl runt 5.000 skickade mail som försvunnit och ett par tusen mail i underfoldern.

Kör Apple mail 4.3 och Zimbra som mailserver. Kör IMAP.

All skickad mail från igår och bakåt är borta och gissar att det var även då mappen försvann, men är inte säker.

Något som haft liknande problem med apple mail? Jag har backup men det är lite omständigt då jag måste återställa min zimbrainstallation i så fall

Har varit med om att Mail i något svagt ögonblick inte hittat "sent" mappen på servern utan då skapat en lokal variant som tagit över alla skickade, o därefter har dom ju aldrig blivit sparade på servern..

  • Oregistrerad
  • 2010-10-11 21:42

Jo, sånt kan hända men mailen fanns inte på servern heller - sjukt irriterande. Måste nog titta i mailserver loggarna för att klura ut om det faktiskt är apple mail som raderat mina mail.

En kollega hade problem med att skickade mail verkade borta på en Kerio mailserver via IMAP häromdagen. Men när man loggade in via webbmailen visade det sig finnas flera mappar för skickade mail, såg nästan ut som mail.app tappat kopplingen till den tidigare mappen och istället skapat en ny på servern?!? Fanns även en extra mapp för skickade mail från iPhone:n som också kör IMAP...

1
Bevaka tråden