Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 2GHz väldigt varm... kraschad HD ?!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dotters hårddisk pajjade precis, den började klicka och så var det den disken, men jag funderar lite varför detta skulle ha skett och hennes MacBook Pro blir ofta väldigt varm.

Funderar om värmen kan påverka hårddisken så att den ger upp... ?

LCR

Har du kollat så att fläktarna funkar i den?

Hej.

Har hon den i sängen ofta som jag själv har?
I såfall kan du prova att lyfta bort locket i botten och blåsa rent precis vid skärmfästet där luftintaget sitter. Det brukar vara lite damm där... Blir det tätt så blir datorn väldigt varm.
Å andra sidan så brukar min MBP vara rätt varm ganska ofta rengjord eller inte.

Lycka till.

Hon ska få min MacBook istället, har en ersättnings hårddisk, men ska plocka isär MacBook Pron och rengöra ordentligt.

Svar ja och nej, hon har suttit med den i soffan (i knät) vilket jag tjatat på henna att hon inte ska göra, men hon är ju bara 8 år...

LCR

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-11 10:07
Ursprungligen av LCR:

Hon ska få min MacBook istället, har en ersättnings hårddisk, men ska plocka isär MacBook Pron och rengöra ordentligt.

Svar ja och nej, hon har suttit med den i soffan (i knät) vilket jag tjatat på henna att hon inte ska göra, men hon är ju bara 8 år...

LCR

8 år och en egen MacbookPro
Hon har det bättre än jag....

Ursprungligen av kenjon:

8 år och en egen MacbookPro
Hon har det bättre än jag....

Hon har haft den i snart ett par år nu, min son har också en likadan. Köpte dem begagnade och har aldrig ångrat att jag lagt pengarna på rätt ställe.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Hon ska få min MacBook istället, har en ersättnings hårddisk, men ska plocka isär MacBook Pron och rengöra ordentligt.

Svar ja och nej, hon har suttit med den i soffan (i knät) vilket jag tjatat på henna att hon inte ska göra, men hon är ju bara 8 år...

LCR

Fundera på att köpa en mindre SSD som ersättning. Det borde få ner temeraturen och samtidigt ge er en snabbare Mac. Kör själv en kombination av både SSD & 7200rpm disk.
Men en 128Gb eller 80Gb ligger rätt bra i pris idag. Finns att få tag i beg. på tradera.com.... Jaja jag vet att jag skriver här på 99.se om sidan ofta men det är ju härligt att kunna köpa det som för 6månader sedan var "the shit" för en strunt summa

Ha're gott

Ursprungligen av Ancientdragon:

Fundera på att köpa en mindre SSD som ersättning. Det borde få ner temeraturen och samtidigt ge er en snabbare Mac. Kör själv en kombination av både SSD & 7200rpm disk.
Men en 128Gb eller 80Gb ligger rätt bra i pris idag. Finns att få tag i beg. på tradera.com.... Jaja jag vet att jag skriver här på 99.se om sidan ofta men det är ju härligt att kunna köpa det som för 6månader sedan var "the shit" för en strunt summa

Jo, jag har funderat på det. Hade suttit fint att gå direkt till en MacBook Air till henne...

LCR

1
Bevaka tråden