Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på MSN i Adium efter spamkontakt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, mitt problem är att jag inte kan logga in med min Msn via adium det slutade att funka efter att jag lagt till en kontakt som var spam eller något

Det laddar men stannar upp vid tar emot kontakt lista 100%.

Funkar perfekt med ett extra konto jag har + att kontot som inte funkar går helt normalt via Msn messanger clienten.

Vad kan felet va o vad bör jag göra?

Tack på förhand

Mvh

Jag har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Hjälp, Adium problem" säger inte så mycket om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

Börja gärna med att lämna lite grundinformation, t.ex.:
- Vilken version av OS X kör du?
- Vilken version av Adium kör du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-10 20:27

Funkar det att logga in med kontot när du provar med MSN på pc, eller varför inte MSN på mac? Är inte säker, men ska man inte kunna logga in på MSN från nätet? Prova i så fall att ta bort spamkontakten och se om det hjälper.

Ursprungligen av ibish:

Funkar det att logga in med kontot när du provar med MSN på pc, eller varför inte MSN på mac?

Ja. Läs första inlägget igen.

Ursprungligen av ibish:

Prova i så fall att ta bort spamkontakten och se om det hjälper.

Ja, det borde funka. Om det nu funkar att logga in via Messenger-klienten, så är det väl bara att ta bort den skumma kontakten där.

Jag kör mac os x "10.5.8 och Adium 1.3.10.

Får inte upp spam kontakten via msn messanger :/
Har av och installerat om adium men funkar fortfarande inte.

Tack problemet löst. Rensade bort en del okända kontakter och nu funkar det bra.

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2010-11-16 21:23

Jag har precis samma problem, men jag lyckas inte komma åt kontaktlistan för att kolla okända kontakter...
Hur kommer jag åt kontaktlistan utan att vara inloggad?

Ursprungligen av jcruz:

Hur kommer jag åt kontaktlistan utan att vara inloggad?

Du måste naturligtvis vara inloggad för att se dina kontakter.

Har du provat olika klienter, t.ex Adium, aMSN, Microsoft Messenger, osv? Det kanske funkar att logga in med någon av dem.

Och för att det ska bli lättare att hjälpa dig, så underlättar det alltid om man lämnar lite bakgrundsinformation, t.ex vilken klient och version du använder nu, och vilken version av OSX du har, osv.

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2010-11-16 23:54

Wow, tänkte inte ens att jag kunde sköta det genom nån annan klient...
I vilket fall kör jag Mac OSX 10.6.4 och Adium 1.4.1

Har kollat och har lyckats logga in på t.ex. aMSN. Har pillat bort några skumma kontakter och nu rullar Adium på igen. Lite skumt dock att just Adium krånglade medan andra klienter inte gör det. Föredrar nämligen Adium långt före andra klenter!

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden