Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple TV - Ett sista försök?

Tråden skapades och har fått 137 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Känns helt klart som att ett eventuellt jailbreak kan fixa så att ATVn går via en VPN. Det är ju rätt många länder som saknar ITMS.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-01 21:14
Ursprungligen av PeeMaN:

Känns helt klart som att ett eventuellt jailbreak kan fixa så att ATVn går via en VPN. Det är ju rätt många länder som saknar ITMS.

IOS har ju VPN stöd så det låter som ett tämligen säkert kort, om man vill jailbreaka mao (Dom har ju lyckats iaf.)

Nu har grabbarna på iFixit skruvat isär ATVn. Rätt intressant faktiskt:
Apple TV 2nd Generation Teardown - iFixit

Godbitar:
- 8GB flashminne
- "tom" plats för ytterligare flashminne(?)
- Lödpunkter på moderkortet som passar perfekt för en iPod/iPad/iPhone-sladd.
- 256MB RAM
- Exakt samma märkning på A4 processorn som på iPad och Ipod Touch, men inte på iPhone.

Det som slår mig är hur jävla mycket de ploppat in i den här lilla burken, och att moderkortet nog mycket väl kan komma att användas i andra Apple-produkter.

Ursprungligen av PeeMaN:

Nu har grabbarna på iFixit skruvat isär ATVn. Rätt intressant faktiskt:
Apple TV 2nd Generation Teardown - iFixit

Godbitar:
- 8GB flashminne
- "tom" plats för ytterligare flashminne(?)
- Lödpunkter på moderkortet som passar perfekt för en iPod/iPad/iPhone-sladd.
- 256MB RAM
- Exakt samma märkning på A4 processorn som på iPad och Ipod Touch, men inte på iPhone.

Det var med redan på förra sidan av den här tråden, Patrik D postade om det

Ursprungligen av Adrian B:

Det var med redan på förra sidan av den här tråden, Patrik D postade om det

Bah, jag som suttit och väntat på att det ska dyka upp här och så har jag missat det. Ber om ursäkt :">

Nu har jag fått hem nya Apple TV.
Ska testa den ikväll efter jobbet.

Ursprungligen av heiko:

Nu har jag fått hem nya Apple TV.
Ska testa den ikväll efter jobbet.

Intressant! Berätta gärna hur den är..

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Intressant! Berätta gärna hur den är..

//Stefan

Promise...
Har precis packat upp den på jobbet.
Ser riktigt trevlig ut.
Så snart jag är hemma så ska jag dra igång den.
Återkommer med mer info senare.

Hur är det med tillgången på den?
Kan jag räkna med att kunna köpa en när jag går in på Apple Store i Chicago framåt helgen?

Ursprungligen av hallgren:

Hur är det med tillgången på den?
Kan jag räkna med att kunna köpa en när jag går in på Apple Store i Chicago framåt helgen?

Osäker hur det ser ut.
Jag köpte min via Apple Store UK.

Ursprungligen av hallgren:

Hur är det med tillgången på den?
Kan jag räkna med att kunna köpa en när jag går in på Apple Store i Chicago framåt helgen?

Ta en titt på denna undersida hos Apple: Apple - Store Locator

Du kanske kan reservera en...

Ursprungligen av hallgren:

Hur är det med tillgången på den?
Kan jag räkna med att kunna köpa en när jag går in på Apple Store i Chicago framåt helgen?

Svaret på min egentligen fråga är att de säljs slut varje dag men att det också lever eras nya varje dag, så âr man där på morgonen är det inga problem. Detta på apple store på Michigan avenue I Chicago

Är i Cannes 3-4 november, hoppas kunna köpa en då. Blir en perfekt julklapp åt mig själv..

//Stefan

Fick min via UK idag. Lätt att få igång. Snygg burk.
Men den känns väldigt begränsad. Men om Apple eller nån annan lösning där man kan komma åt mer än iTunes & Itunes Store-innehåll kan det bli nåt. En SVT Play app vore fint. Och möjlighet att spela upp mediefiler på näteverk som inte ligger iTunes.

För Flickr, YouTube & MobileMe känns inte så kul...

Ursprungligen av Melker Lindström:

Fick min via UK idag. Lätt att få igång. Snygg burk.
Men den känns väldigt begränsad. Men om Apple eller nån annan lösning där man kan komma åt mer än iTunes & Itunes Store-innehåll kan det bli nåt. En SVT Play app vore fint. Och möjlighet att spela upp mediefiler på näteverk som inte ligger iTunes.

För Flickr, YouTube & MobileMe känns inte så kul...

Verkar inte förhandsuppgifterna tyda på att det bör gå att skicka video från appar som använder iphonens standard-videospelare via airplay med iOS 4.2? I så fall bör man ju kunna skicka video både från svtplay-appen och tv4 till atv. Upplösningen kanske inte blir den bästa, men med lite tur kan kanske komma i en uppdatering.

Har själv nu testa denna och den är mycket enkel att få igång och den är bra snabb i menyerna.
Men som sagt det är en del som ännu saknas för att kunna nyttja den fullt ut som att hyra videos.

Går inte att streama videor utan enbart ljud men det kommer ju en uppdatering om inte annat till släppet av iOS4.2.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-10 16:15
Ursprungligen av heiko:

Har själv nu testa denna och den är mycket enkel att få igång och den är bra snabb i menyerna.
Men som sagt det är en del som ännu saknas för att kunna nyttja den fullt ut som att hyra videos.

Går inte att streama videor utan enbart ljud men det kommer ju en uppdatering om inte annat till släppet av iOS4.2.

Hmm, hur menar du nu? Kan du inte streama video från ditt iTunes-bibliotek till tv?

Ursprungligen av zinned:

Hmm, hur menar du nu? Kan du inte streama video från ditt iTunes-bibliotek till tv?

Jo, det fungerar alldeles utmärkt men ännu inte via iPaden eller iPhone.

Bevaka tråden