Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som varnar vid inaktivitet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-10-09 07:51

Hej,

Jag letar ett program för OSX som larmar om jag inte skriver något på ett tag. Helt enkelt ska det tjuta om jag blir inaktiv för länge.

En iPhone-app som känner av rörelse och larmar om man blir stilla för länge skulle också fungera i värsta fall.

Någon som vet om det finns och vad det heter?

Tpf.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-10-09 15:42

"Själv" är bäste dräng!

Power Manager - 39€ från DssW (30-dagars trial finns)

Alarmljud från SoundBible.com

Applescriptexempel från Apple Support Discussions - Play Sound Effects Through AppleScript ...

Mitt färdiga script:

set donesound to quoted form of (POSIX path of (":System:Library:Sounds:buzz.wav" as alias))
do shell script ("afplay " & donesound & " > /dev/null 2>&1 &")

Sen är det bara att spara scriptet som ett program och säga till Powermanager att köra programmet efter en viss tids inaktivitet (under vissa timmar på dygnet) och vips har man en snäll alarmklocka med elakt ljud som tjuter om du somnar ifrån något viktigt (exempelvis en chat med flickvännen..)

Ska modda applescriptet så det höjer volymen också så man inte failar pga mute. Dessutom kanske det är lika bra att låta scriptet kolla om skype är öppet så man inte blir ett (ännu värre) nervvrak pga falsklarm. Powermanager kan låta bli att köra alarmet om vissa program är öppna, men inte om vissa program inte är öppna.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-10-09 15:43

Fan vad nördigt. Tur hon uppskattar den sidan hos mig.

Intressant.

Är du en geek är du i gott sällskap här....

1
Bevaka tråden