Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 2010 Firewire-problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

blev väldigt besviken när jag packade upp min nya i7, installerade Logic Studio 9, kopplade in mitt MOTU 8pre för att mötas av ett högfrekvent pip/brus (noise/whistle) från datorn (i området av firewire/magsafe).

Drar jag ut strömsladden, eller firewirekabeln till ljudkortet blir datorn tyst igen efter några sekunder.

Ringde Apple Care, de skickade en ny dator på nån vecka, bra där Apple. Den nya har precis samma problem...

Är det här en repris på 2006 core duo whiner moderkorten? Jag trodde apple hade lärt sig hur man tystade sina power supplies.

Är det någon mer som upplever detta, ska jag försöka byta ut datorn igen? Har jag fått två måndagsex?

Såhär låter det

Uppdatering

Fick tag på en annan i7 och testade med MOTU 8pre och ett RME FireFace 400, samma problem.

Testade mot en macbookpro5,1 (första generationens unibody?) inget missljud.

Apple har väl snålat in på nåt till nya versionen? Bytt FireWire chip eller nåt?

Ett tips är att ställa frågan på 99musik.se. Där är nog chansen större att du hittar någon med erfarenhet och kunskap om detta.

Startade en tråd på 99musik.se:

Macbook Pro 2010 Firewire Problem (Brus/Pip/Noise)

Status är fortfarande att jag inte vet om det finns en lösning. Apple verkar mörka.

Vore kul att höra någon med en MBP i7 som INTE har detta problem när de kör FW-ljudkort.

1
Bevaka tråden