Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågetecken i adressraden i Entourage?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 14:15

Hej på er.
Behöver er hjälp. Har ett problem. Får ett mail från en person, ska svara men får då upp två kontakter. en vanlig och en med ett frågetecken på. Den med frågetecken heter bara som personen i förnamn men man kan inte skicka utan att ta bort den med frågetecken. Irriterande.
Min fråga är, hur gör jag så att den inte försöker skicka till två, en med vanlig adress och en med bara namnet på personen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 14:48

Vad händer om du öppnar kontakten i kontakter (klicka på den blå bubblan) finns där en mailadress som bara innehåller ett namn (och ingen domän)

?

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 15:23
Ursprungligen av Tangen:

Vad händer om du öppnar kontakten i kontakter (klicka på den blå bubblan) finns där en mailadress som bara innehåller ett namn (och ingen domän)

?

/Tangen

OK, nu är det ingen blå bubbla längre utan en grå gubbe. Jag la till emailen till personen i adressboken. Då blev det en grå gubbe istället. Dock händer det samma sak igen när man försöker svara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 15:28

Namnet som står bakom frågetecknet finns inte i adressboken.
Vet att man kan tömma ett slags cacheminne men då tömmer man ju allt, dvs förslag på adresser.
Det verkar, spännande nog, bara vara från en domän.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 15:41

Är det från samma person som problemet uppstår, eller är det random eller alltid?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 16:37
Ursprungligen av Tangen:

Är det från samma person som problemet uppstår, eller är det random eller alltid?

Det är från samma två som ligger på samma domän. Fast det kan vara att andra fått samma problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 17:58

Ingen aning om vad det kan vara hoppas nån annan räv ser detta och kan guida dig vidare

Jag kanske helt missförstår frågan, men handlar inte detta om att personen som har sänt mailet har en felaktig "reply-to"-inställning? I så fall finns det inget du kan göra själv, annat än att göra som du gör och ta bort den felaktiga adressen manuellt innan du skickar.

Det går iofs att scripta och sånt, men det känns väl som overkill?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-07 09:45
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag kanske helt missförstår frågan, men handlar inte detta om att personen som har sänt mailet har en felaktig "reply-to"-inställning? I så fall finns det inget du kan göra själv, annat än att göra som du gör och ta bort den felaktiga adressen manuellt innan du skickar.

Det går iofs att scripta och sånt, men det känns väl som overkill?

Jaså, intressant. Så kan det ju förstås vara. Låter troligt då det är två från samma domän som det strular med. Tack för vinkeln, ska kolla upp det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-07 17:38

Något som talar för att det ligger hos sändaren är att jag får samma problem på min dator i Apple's Mail.

Om du markerar meddelandet, går till menyn meddelande/internetrubriker och läser return-path, vad står det då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-07 18:40
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Om du markerar meddelandet, går till menyn meddelande/internetrubriker och läser return-path, vad står det då?

Hennes kompletta emailadress och inget annat. Tyvärr.

Ok, men om du gör en sådan jämförelse mellan ett mail som beter sig korrekt och dessa, ser du då någon skillnad?

1
Bevaka tråden