Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte radera mapp via FTP

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kopierat mappar från en fjärrserver till en annan fjärrserver och nu när jag försöker ta bort dessa genom ftp så går det inte.
Har försökt att ändra attribut på mappen men samma sak där , kan inte göra nått.
Är det någon som har någon lösning ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 16:38

Vilken FTP-klient använder du? Finder?

Ursprungligen av Scuderia:

Jag har kopierat mappar från en fjärrserver till en annan fjärrserver och nu när jag försöker ta bort dessa genom ftp så går det inte.
Har försökt att ändra attribut på mappen men samma sak där , kan inte göra nått.
Är det någon som har någon lösning ?

Vad använder du för FTP-program?
Vilket operativsystem körs på fjärrservern?
Har du rättigheter att radera filer från fjärrservern?
Kan du dela med dig av några felmeddelanden?

Hej , jag använder cyberduck , servern körs debian och jag har root access till servern.

FTP Fel: Kan inte radera mapp
Failed to change directory.

Ursprungligen av Scuderia:

Hej , jag använder cyberduck , servern körs debian och jag har root access till servern.

FTP Fel: Kan inte radera mapp
Failed to change directory.

Har du write_enable=YES i /etc/vsftpd.conf? Har du rättigheter till den mapp du försöker att radera? Har du tillträde till den mapp du försöker att komma in i?

Blir det samma sak om du ansluter med ' ftp host port ' i Terminal.app?

Problemet är att det blir samma sak när jag skall ändra attribut på mappen, kan inte göra nått, inte ens öppna den.
Jag har full access på servern så det är inte problemet.
Kan testa med terminalen men betvivlar att det hjälper , har testat med flertalet ftp program.

Ursprungligen av Scuderia:

Problemet är att det blir samma sak när jag skall ändra attribut på mappen, kan inte göra nått, inte ens öppna den.
Jag har full access på servern så det är inte problemet.
Kan testa med terminalen men betvivlar att det hjälper , har testat med flertalet ftp program.

Det låter knepigt. Då har jag ingen aning. Logfiles säger ingenting heller, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 21:38

Låter i mina öron som rättighetsproblem. Vilket är serverrelaterat och inte client side. Testa sätt chmod -R 777 på hela ftp mappen och testa igen.

Testade men det gick inte...

Ursprungligen av Scuderia:

Testade men det gick inte...

Vad står det i /var/log/vsftpd.log? Förutsatt att du kör vsftpd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 22:39

Vad får du för fel i loggen?

Har inte manager programmet installerat, det behövs då dom är låsta i vnc.
Får fortsätta imorgon, tack så länge...

1
Bevaka tråden