Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Montera många PDF i InDesign

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 11:09

Hej
Sitter i CS4 och skall montera in 100-tals pdf sidor i ett indesigndok. Finns det något sätt att montera in alla pdf:er automatiskt? Skulle vilja slippa lägga in dem en och en.
Håller tummarna.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-10-05 12:34

Hej,
Enligt hjälpen här så ska det funka att göra det i dialogrutan för montera. Om det inte funkar så har man fått använda script på tidigare varianter av indesign, och de kan du nog hitta på google. Lycka till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 13:40

Hej Andas
Det verkar ju vara en lösning men jag förstår inte riktigt den engelska texten:
"If you place multiple pages, InDesign reloads the graphics icon with the next page, letting you place the pages one after the next. InDesign doesn’t import movies, sound, links, or buttons when you place a PDF file."
Tror jag gör rätt, men får inte till någon "reload"...
Väljer "montera"
Väljer mitt pdf dok och "visa importalternativ"
Testar sedan olika saker här, men inget får jag att funka...

Skall försöka söka script om ingen annan har en lösning?

Tack Andas.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-10-05 13:50

Jag testade själv och kör CS4. Om man väljer visa importalternativ och i följande dialogbox "range" eller "all" (kör engelska själv därav språket) så kommer en ny monteringsikon upp efter att jag monterat den förra ända tills hela dokumentet är monterat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 13:57

Nämen nu funkade det ; )
Nu önskade jag bara att min procent och x och y måtten hängde med. Men, men man kan inte få allt.
Tackar.

1
Bevaka tråden