Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPS Glow vs Backlight Bleeding (iMac mid 2010)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-10-04 17:26

Hej,

Jag håller på att försöka reda ut en sak & tänkte att jag bollar det direkt med er proffs här. Jag har precis beställt mig en iMac27" (8GB, 2TB+256SSD) och sitter nu och klickar på leveransbeskedet ungefär fem hundra ggr om dagen

Det som oroar mig är tidigare skriverier om backlight bleeding (främst på föregående modell), men jag ser en del trådar där ute som menar att problemet finns kvar, och att om man har otur får man en maskin som läcker lite ljus.

Samtidigt ser jag att en del skriver om "vanligt IPS-glow", d.v.s att IPS-panelerna har en tendens att reflektera ljus över stor svarta ytor - detta upplever jag tillexempel på min nuvarande apple cinema display, utan att störas nämvärt av det egentligen.

Hur ligger det till? Blöder nya iMac:s ljus? Eller är det IPS-glow som är vanligt förekommande? I korthet: är svart svart på era imacs, ändå ut i skärmkanterna?

Hjälp mig gärna att knäcka den här nöten.

Senast redigerat 2010-10-04 19:37
  • Medlem
  • 2010-10-05 11:31

Förlåt för onödig bump, men det finns alltså ingen här på forumet som kan berätta om hur ni upplever skärmen på den senaste revisionen av imac 27" ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 13:20

Jag har ägt 2 iMacs, senaste 24" där jag fick byta ut den en gång innan jag fick en perfekt. Samt nu även en precis såld 27" som var perfekt.

Sedan äger jag en 24" LED Cinema och den är också perfekt.

Arbetar proffsionellt på alla enheterna.

  • Medlem
  • 2010-10-05 17:53
Ursprungligen av 20hz:

Jag har ägt 2 iMacs, senaste 24" där jag fick byta ut den en gång innan jag fick en perfekt. Samt nu även en precis såld 27" som var perfekt.

Sedan äger jag en 24" LED Cinema och den är också perfekt.

Arbetar proffsionellt på alla enheterna.

Tack, det låter lovande. Inga tendenser till vitt ljus i kanterna, alltså?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 20:12

Nope inte på mina jag haft iaf.

1
Bevaka tråden