Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera Leopard på 'ny' macbook pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!
Jag har en ganska ny Macbook pro 15 tum, i7 2,66 ghz, 4 GB Ram, 500 GB hd. Det är inte min första mac men jag är verkligen värdelös vad gäller datorer. Allt har fungerat bra tills för ett par dagar sedan. Jag har vid ett svagt ögonblick i mitt liv försökt skapa partitioner i hårddisken utan någon riktig anledning osv. Samtidigt började skärmen flimra till vid öppning/stängning av locket. Datorn blev extremt slö och jag bestämde mig för att köra installationsskiva (antar att det är det. skivan som följer med iaf). Denna skiva har min bebis hemma gått loss på vilket inte gjorde så mycket tyckte jag då jag ändå tänkte köpa en ny skiva. Sagt o gjort. Idag köpte jag mac os x 10.6.3.Problemet är nu att min dator vägrar läsa denna skiva? Trycker ner C vid start men inget händer. Jag har kopierat över en avbild till USB och inte heller det hjälper. Datorn vägrar helt enkelt läsa filen. Vad ska jag göra? Gör jag något fel?

Mvh
cristian

Det finns olika versioner av 10.6.3.

Din dator vill ha en något nyare version av 10.6.3 än den som finns på skivan du köpte.

Enligt Wikipedia och EveryMac.com så har skivan version 10D575, men din dator vill ha 10D2094.

Kontakta Apple, så kan du nog få tag på en ny installationsskiva som passar din dator.

Great! Typiskt min tur...eller otur...Tack för hjälpen!
Konstigt att datorn är 'gjord' för nyare versioner av 10.6.3 som inte ens går att köpa?

Mvh
cristian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-04 23:14

Det är CPUn som ställer till det i5 samt i7an både iMac samt Macbook Pro modellerna har samma problem. Var själv på besök i Sverige och datorn kraschade ... lyckades till slut hitta en polare som precis köpt en liknande modell jag har så vips var man igång igen.

GRRRR...får ringa till Apple imorgon. Jag ska lämna tillbaka skivan jag köpte...Den är ju totalt värdelös för mig...

//cristian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 07:50
Ursprungligen av currambero:

GRRRR...får ringa till Apple imorgon. Jag ska lämna tillbaka skivan jag köpte...Den är ju totalt värdelös för mig...

//cristian

Bästa är att ingen av butikerna (iaf i de jag var i visste denna info). Jag hade smärre panik då Apple själva sa att mitt logickort hade gått sönder så jag lämnade in datorn på express test hos inlife och 1500 kr senare fick jag reda på att det endast var att installera med orginalskivan som jag dessvärre hade hemma.

1500 kr fattigare samt ett par dagar utan arbete lyckades jag få tag på en kollega med en i7a.

Japp. Nu så. Jag har lämnat tillbaka skivan. Personerna på macoteket fattade ingenting och påstod att jag måste ha gjort något fel. Fick låna en installationsskiva av en vän med en i7a och nu är jag på banan igen.

Tack för hjälpen.
//cristian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-07 07:54

Grattis! Ta en kopia av skivan, jag har 3 kopior nu så det inte händer mig igen!

1
Bevaka tråden