Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flasha 5770/5870 för Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Behöver nytt grafikkort till min Mac Pro 2008 och har googlat massor. Har sett att Apples nya HD5870 och HD5770 skall fungera med Mac Pro 2008 trots att det inte står det. Nu har jag gått och blivit lite snål och har tittat en del på att köpa och uppgradera ett standard HD Radeon 5770 kort från typ Saphire eller XFX och sedan flasha det där EFI finns med i ROM filen. Är det någon som testat det i Sverige och vet ett kort som fungerar att flash med det? Det är ju olika ROM filer för alla olika kort och jag har förstått att ROM filen måste modifieras för varje enskild modell. Har kollat på netkas (Rom things) en hel del men vet inte om det är samma kort som vi säljer i Sverige...

Någon som testat något liknande?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-03 01:14

Vet inte hur det är nuförtiden men förr iaf på Nvidia så var det olika storlekar på ROMen också.

Pengar finns att spara men det kan också bli dyrt om man inte vet vad man gör. Det finns någon som brukar sälja flashade kort på blocket. Kan kanske vara ett alternativ?

Ursprungligen av Csoft:

Vet inte hur det är nuförtiden men förr iaf på Nvidia så var det olika storlekar på ROMen också.

Pengar finns att spara men det kan också bli dyrt om man inte vet vad man gör. Det finns någon som brukar sälja flashade kort på blocket. Kan kanske vara ett alternativ?

japp, det är olika storlekar men tydligen finns det en del ledigt på standardkorten och där går det precis att klämma in EFI och det är det som har gjorts nu.

Visst är det en väsentlig fråga om det är värt det eller inte. Man sparar ungefär 1150 på det vilket kanske inte är så värst mycket men det är ändå 54% billigare. Står just nu mellan att köpa standardkort i början på vecka och flasha eller vänta tills jag kommer till USA om en månad och köpa det i en Apple Store, då är prisskilnaden inte lika stor. Alltid svårt att vänta dock...

Ursprungligen av studiox:

Finns en GIGANTISK tråd om detta på macforums.com - där får du all hjälp

Hittade inte det på macforums.com, syftar du på macrumors.com? Hittade ingen stor tråd om det på macforums.com.

Problemet är att de hänvisar till grafikkort som säljs i USA och jag vet inte om de är likadana som de som säljs i Sverige. Därav min undran.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-03 01:17

Finns en GIGANTISK tråd om detta på macforums.com - där får du all hjälp

1
Bevaka tråden