Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra vad med en PM G5?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Råkade" köpa mig en imac 27" I5 i tisdags.
Mkt mkt fin maskin om jag själv får säga det
Nu har jag ju min gammla G5 dual 2.0 till övers.
Finns det nått nyttigt man kan göra med en sådan?
Känns ruttet att pensionera den i förrådet och samtidigt får man inget för den om man skulle sälja den...
Så nått förslag på vad jag ska göra/använda gammla bettan till?

  • Oregistrerad
  • 2010-10-01 21:55

Hade jag inte fått en MacPro över kunde jag faktiskt köpt den, dom duger ju alldeles utmärkt som kontorsburkar med lite ram i dom bara.

Jag skulle ändå försökt sälja den och göra någon macmänniskas själ glad (jag sålde en 42" plasma för ett tag sen för 1000 kr till en barnfamilj, kändes på något sätt helt rätt)

True true..
Kanske skulle slänga ut den på blocket.

Om du inte ska ha den till något är det bara att sälja så länge du kan få pengar för den.

Annars skulle du kunna ha den som server. iMac tar ju bara 1 intern disk, eller två i ditt fall om det är den nya. Själv har jag kvar mitt G4-torn som filserver plus lite av varje.

Eller så behåller du den som ett rent prydnadsobjekt.

Jag funderade ett tag på att köra den som mediacenter i sovrummet, dock skiter det sig när ingen mjukvara till mac kan spela upp wtv-filer. Dvs filformatet som windos 7 mediacenter använder för inspelning av live tv.
Kan låta som en baggis men det mesta jag ser i sovrummet är just inspelade program/filmer.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-10-04 14:28

Jag har samma situation som dig. Men jag använder G5an till typ skitgöra som att bara vara igång som en server i nätverket och som en FTP/rumpus server över webben. Sen använder jag den också för att installera och testa nya program. Lite sådär vardaglig dator.

Jag har insett att jag mest troligt aldrig kommer få tummen ur och göra nått med G5an så det blir nog till att smälla ut en annons på den. Bättre med lite cash än att låta den stå i källaren...

1
Bevaka tråden