Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort SV: från mail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-01 11:18

Hej

Finns det någon möjlighet att få bort så att Mail inte lägger till SV: i ämnesfältet varje gång jag svarar på ett mail? Det läggs konstant till ett SV: för varje svar jag ger och en lång mailkonversation kan ha oändligt många SV:

Mvh
Jimmy

Kort svar: Nej.

Långt svar: Med största sannolikhet så kan du inte ta bort det eftersom det verkar vara ett kodstycke i själva programmet snarare än en inställning som du som användare kan förändra. Du får helt enkelt ta bort det ur ämnesraden när du väljer att besvara ett meddelande.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-10-01 13:23

Vilken version av Mac OS och Mail använder du? Min (4.3 i Snöleoparden) hanterar ämnesraden korrekt.

Ursprungligen av kjnoren:

...hanterar ämnesraden korrekt.

Vad menar du med "korrekt"? Menar du att du inte har några "SV:" i dina svarsrubriker?

Att det läggs på ett "SV:" för varje svar, är ju för att trådarna ska kunna "klumpas ihop" och visas tillsammans i rätt ordning. Så detta kan väl också anses vara korrekt. Det är ju en tolkningsfråga, och en fråga om tycke och smak.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-10-01 19:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "korrekt"? Menar du att du inte har några "SV:" i dina svarsrubriker?

Ja. Istället används "Re:", och den läggs endast in en gång i normalfallet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att det läggs på ett "SV:" för varje svar, är ju för att trådarna ska kunna "klumpas ihop" och visas tillsammans i rätt ordning. Så detta kan väl också anses vara korrekt. Det är ju en tolkningsfråga, och en fråga om tycke och smak.

Se RFC 5322, som bland annat beskriver hur ämnesraden ska behandlas i e-postklienter.

Trådningen går utmärkt att lösa på andra sätt än med ämnesraden. Se till exempel brevhuvudraden "In-Reply-To", som anger ID för det meddelande som brevet är ett svar på.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-10-02 00:56

Om det är riktigt angeläget kan man alltid byta till engelska som globalt "systemspråk".

1
Bevaka tråden