Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: docka för att ladda iPhone 3GS och iPhone 4 samtidigt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

På ett skåp i köket står det nu en docka (vanlig vit, standard, fast kopia) för att ladda min 3GS. Ingen synk, endast laddning. Nu när jag beställt en 4:a kommer frun att bli glad för min 3GS (hoppas jag).

Det jag nu är på jakt efter är en docka som kan ladda båda telefonerna samtidigt. Om jag förstår saken rätt behöver man en adapter för att ladda 4:an i en docka för 3GS, och det är man inte så pigg på att greja med dagligen. Dessutom behöver vi kunna ladda telefonerna samtidigt.

Den jag har ser ut som denna, fast är ett annat märke: Apple iPhone 3G Dock - iPhonebutiken.se

Jag har sökt på nätet och även här, men inte lyckats hitta någon. Hoppas nu på någon forumare som kan hjälpa mig!

Tack på förhand!

/ sickan_25

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-30 10:53

Tack, Mija! Jag har sett den innan också, men även för den var det svårt att avgöra om det funkade med 4:a och 3GS samtidigt. Nu har jag kollat på Griffins supportsida, och om man tolkar svaren där så borde det gå. Den använder "Universal Dock"-systemet, och då handlar det bara om att leta upp rätt adapter.

/ sickan_25

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-30 11:23

Ja du får köpa en universal dock adapter för iPhone 4 och trycka ner. Om det inte är så fiffigt att dom nya leveranserna redan har en sådan medskickad.

Jag har slutat att använda adaptrar, kör en universal dock utan adapter, då passar alla iphones och ipoddar. Kanske inte 100% passform, men det går utan att pilla med olika små plastbitar fram och tillbaka

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-30 12:54

iPhone4 passar i iPhone Gen1 laddardockan så den borde passa i den adaptern också

Ursprungligen av kainen:

iPhone4 passar i iPhone Gen1 laddardockan så den borde passa i den adaptern också

Moahahahahaha, dags att rota fram gamla Gen1 dockan igen då

Fick tips om IDAPT på ett annat forum. Tittade lite på den igår, och den ser riktigt trevlig ut (plus att frun tyckte om den).

IDAPT - Products - IDAPT i4 - Overview

Film på YouTube: YouTube - iDapt 4 Multi Charger Review

/ sickan_25

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-01 10:07

Smart sak förutom att du behöver köpa en till adapter till iPhone. Sen så kunde dom ju jobbat på utseendet med för den var tyvärr ful som stryk.. Färgerna gick inte ihopa och den såg billig ut. Texten på adaptrarna var onödigt också.

Ursprungligen av Cokey:

Smart sak förutom att du behöver köpa en till adapter till iPhone. Sen så kunde dom ju jobbat på utseendet med för den var tyvärr ful som stryk.. Färgerna gick inte ihopa och den såg billig ut. Texten på adaptrarna var onödigt också.

Faktiskt tyckte jag inte den såg så dum ut rent designmässigt. Framförallt den orange i4 som är slät såg häftig ut. När det gäller märkningen på adaptrarna håller jag helt med dig!!

Adaptrarna köper man redan från början (åtminstone om man beställer från deras hemsida). Då tar man antingen ett kit med 6 eller 10 adaptrar av olika slag, eller så plockar man ihop fyra valfria, och då var det inget problem att välja 2 till iPhone. I mitt fall 2 iPhone, 1 Nokia och 1 Nintendo DS.

/ sickan_25

1
Bevaka tråden