Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kommer specifikationerna för MBP late 2010 se ut?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns det ju ganska så bra priser på MBP hos Mediamarkt. Funderar att slå till på en, men vet inte om jag vågar.

Vad kan man förvänta sig finnas i nästa, låt säga den som kommer ersätta den som idag har i7?

8GB ram? Och kanske snabbare minnen och buss?
1GB grafik?

Hur troligt är det?

Denna diskussion gäller övriga modeller också såklart.

Senast redigerat 2010-10-01 10:07

Nya modeller (som kom i våras med i5/i7 och nya grafikkort mm) har hittills alltid följts av mindre uppdateringar i nästa version. Jag gissar själv på en liten speedbump och kanske mer minne på gfxkortet.

Själv älskar jag formatet på 13":aren, den har det ju inte hänt så jättemycket med i senaste uppdateringen. Skulle älska en 13" med highres/antiglare-option, och gärna processoruppdatering, men tvivlar på att vi får se in i3 i den på ett tag till. Men man kan ju hoppas

Jag tror på ny design.
Liquid Metal any one?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-30 21:52
Ursprungligen av Chaosstar:

Jag tror på ny design.
Liquid Metal any one?

Nope. Samma gamla design. Designen känns fräsch fortfarande, och inte alls länge sen enhetligheten uppnåddes, vilket talar för att formspråket är här för att stanna. Mindre prestandaökning, inget markant. Samma RAM, kanske större hårddisk, samma halvbra grafikkort.

Gissar att det kommer att bli roligt om ungefär ett år från idag. Då finns det iaf en chans att LiquidMetal-chassit blivit verklighet.. Dessutom kommer sandybridge nästa år, och förhoppningsvis får vi se USB 3. Lightpeak kan man nog inte vänta sig förän 2012, men det hade ju inte heller suttit fel. Tror att det kan bli en del roliga förändringar nästa år helt klart.

1
Bevaka tråden