Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Udda minnestyper

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-26 10:59

Provade att söka efter en redan skapad tråd om udda minnestyper i en MacBook Pro fast utan resultat.

I min modell (MacBook Pro 13 late 2009) har jag nu 2Gb och har skickat efter en 4Gb sticka, som anländer nästa vecka (äntligen). Saken är den att jag undrar nu om jag kan få användning för en av mina 1Gb stickor, alltså så jag får totalt 5Gb ram i datorn. Det är samma minnesbuss, typ av minne men dock från olika märken. Kommer det ställa till problem?

Vänligen
Marcus

  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-09-27 16:06

Tänkte precis ställa samma fråga! Så tacksam för svar jag också!

Märket spelar ingen roll.

Så det är bara att peta in alla minnen du har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-27 19:59

Kan bekräfta nu att minnena fungerar hur bra som helst. Totalt sitter det i en 4Gb sticka och en andra på 1Gb. 5Gb ram känns lite udda, men garanterat bättre än "bara" 4Gb :).

Jag passar på att slänga in en minnesfråga i den här tråden. Jag har en MBP 13" Mid 2010 och jag känner att jag behöver lite mer minne eftersom jag kör Windows under VMWare Fusion 3 och detta nyper 25% av mitt internminne om jag har förstått det hela rätt. Därför tänkte jag peta in 8 GB i den, nämlligen dessa: KINGSTON 8GB KIT - KTA-MB1066K2/8G

Kommer dessa att passa i min dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-28 16:31
Ursprungligen av pmarriott:

Jag passar på att slänga in en minnesfråga i den här tråden. Jag har en MBP 13" Mid 2010 och jag känner att jag behöver lite mer minne eftersom jag kör Windows under VMWare Fusion 3 och detta nyper 25% av mitt internminne om jag har förstått det hela rätt. Därför tänkte jag peta in 8 GB i den, nämlligen dessa: KINGSTON 8GB KIT - KTA-MB1066K2/8G

Kommer dessa att passa i min dator?

Det tror jag allt minnena kommer göra. Fast varför ska du ha så dyra minnen? Ta dessa istället Corsair 8GB (2 x 4GB) DDR3 SO-DIMM 1066MHz - Inet.se från inet. Lika mycket minne, dvs 8Gb, men till en bråkdel av priset. Själv kör jag en 4Gb sticka från samma märke och modell och är jättenöjd!

Mitt företag har konto hos Dustin, så det blir enklast så. Men tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-28 19:30
Ursprungligen av pmarriott:

Mitt företag har konto hos Dustin, så det blir enklast så. Men tack för tipset.

Då förstår jag :).

  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-09-30 16:47

Mums säger jag bara, har också 5GB nu. Har inte sett till badbollen sen dess, så var nog för lite minne i min mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-30 20:47
Ursprungligen av jocks:

Mums säger jag bara, har också 5GB nu. Har inte sett till badbollen sen dess, så var nog för lite minne i min mac.

Samma här. Badbollen är praktiskt taget borta vilket känns skönt :).

1
Bevaka tråden