Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka mail med bifogade filer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har installerat Eye TV DTT på min Macbook White 2,0 GHZ, . Funkar kanonbra!

Dock kan jag efter denna installation inte skicka mail med bifogade filer.:confused:

Hur hör detta ihop? Gör det det? Jag kan skicka mail utan bifogade filer i alla fall.

PLEEEASE hjälp me.

Andy

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-09-27 20:40

Kan knappast ha något samband med Eye TV, har använt Eye TV ganska länge och har aldrig haft problem med bilagor i Mail.

Tommy

Det har nog mer att göra med din mailserver.

Exakt vad är det som händer när du försöker skicka mail?

Eye TV, vissa versioner har en del brister, men det ligger i timerfunktionen (du kan ställa att den skall spela in en viss kanal på en viss tid). denna timerfunktion förhindrar att datorn går i vila ordentligt.

Det är väl främst det felet vi sett här på forumet.

Hur står det till med mailservern? Är ditt kontos brevlåda full?

Njae...Brevlådan är inte full. Konstigt konstigt. Förstår ju också att det inte borde ha med varandra att göra. Tänkte bara om det fanns en liiiten risk.

Får kolla med vår vän Telia imorgon. Har sett att det är lite småfel här i området.

Felmeddelandet är helt enkelt att: "brevet kan inte skickas. Kontrollera inställningar" osv

Har ni några tips annars på var i datorn jag ska kolla?

Andy

Telia har för rätt länge sedan gått över till att man inte kan använda port 25 etc för att skicka/ta emot mail.

Du har inga konstigheter i dina inställningar vad gäller SMTP-server och portar - och identifiering?

Nej, inga konstigheter vad jag kan se. Ändrade portinställningar när det skulle göras. Hittade däremot en ruta som var ikryssad som förval för att använda automatiskt val av portar. Där stod bla port 25 angiven. Hmm kan det vara detta kanske?

Hur skulle det helt plötsligt ändras. Där är man ju sällan och pillar.

Själv har jag vart med om att mail strulat, börjat felsöka och sedan dagen efter har det bara funkat.
De KAN ju ha ngt mankemang i sin ände....

Men du bör kolla upp portarna, port 25 stängs ju numera och alla går över till 993, IMAP och att man måste identifiera sig. Detta pga att alla skickade spam lite för enkelt.

KAn du hitta en färsk "guide" till hur mailet skall ställas in.

Se också om du kan kolla upp deras "Störningar just nu" om det nämns ngt där.

Så skönt att man själv inte har gjort fel varenda gång..:-)

Så här står det på Telias hemsida ang driftstörning ikväll: "För tillfället kan det vara problem för vissa kunder att skicka bifogade filer via e-post. Felsökning pågår."

Tjoho!
Tack för allt engagemang.

Andy

1
Bevaka tråden