Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla Mac till Aux högtalare (Philips MCM275)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Alla elever i vår skola, Stora höga skolan, har fått varsin Mac OS X 13"
av skolan.
Jag har även en Philips MCM 275 stereo på mitt rum,
Nu undrar jag om man kan på något sätt, med någon sladd koppla ihop Macen och Stereon med någon typ av sladd?
Jag vill gärna ha lite extra volym, om du förstår vad jag menar;)
Förlåt om ni kanske behöver söka på Philips Mcm 275 på google, e lite ny till mac så att säga, haha:)

Tack//Martin:)

Enkelt, köp en 3.5mm headphone-kontakt till phono (svart/röd) som du kopplar in i AUX i stereon.

Exempel Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

LCR

Det verkar inte som den röda passar i aux:en, saken omkring den blockerar:P
Kan det finnas någon sån sladd?..(Usb/Aux - usb/aux?)

Det verkar som att stereon har en 3,5-mm också, så du ska ha en kabel som har en 3,5-mm stereoplugg i varje ände.

Precis.

Tror du den skulle kunna funka?
Ursäkta för att jag är lite krånglig, jag är fortfarande 13 år, fyller om några dagar, haha:)

Ja det var det jag menade, den kopplar du mellan ljudutgången på din Mac och aux på din stereo.

Aux är väl oftast RCA, alltså en kabel med höger kanal (röd) och en med vänster (svart). Men på ju din stero har du samma kontakt som på vanliga hörlurar, som kombinerar höger och vänster kanal.

Okej, då skall jag beställa en sådan, Tack för din hjälp förresten, det gjorde min dag:)
Jag trodde att Aux och liksom RCA kablar är olika kategorier, så att säga.
Tack!:)

Har du nära till Kjell & Co. så köp där.

LCR

Ursprungligen av brushdentist:

...har fått varsin Mac OS X 13"...

Nu spelar det ju ingen roll i det här fallet, men datorn heter inte Mac OS X 13".

Mac OS X är operativsystemet som körs i datorn.

Datorn heter förmodligen MacBook, eller kanske MacBook Pro 13, eller kanske MacBook Air.

Kan vara bra att tänka på nästa gång du ställer en fråga.

1
Bevaka tråden