Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud från min MacBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Idag försvann ljudet från min MacBook med Snow Leopard. Ljudsymbolen består av en stoppsymbol, se skärmavbild och ljudsymbolen i menyraden längst upp är nertonad. Jag vet inte exakt när ljudet försvann men jag misstänker att det skedde efter att uppdateringar installerats. Vilka uppdateringar som gjordes har jag tyvär inte koll på. Någon som råkat ut för detsamma? Hur löser man detta?:confused:

Ordnade sig, var bara att gå in på systeminställningar /maskinvara/ljud /inbyggda högtalare och bocka av och sedan för ljudet. Efter det var allt som vanligt igen. Ibland är det enklare än man tror.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-09-07 13:21

Jag har samma problem, jag undrar om ljudet ändå skulle funka om jag kopplar den till tvn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-07 16:26

Vad händer om man trycker på F10 eller F12 (ljud på/av resp ljud upp)?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-09-25 14:09

Detta har hänt på min macbook oxå men den hittar inga ljudenheter hur har ni det hittar er ljudenehter??

...och ni har kollat av det gamla tricket med tandpetaren?

Att Om man har analogt ljud så låser sig den lilla flärpen inne i hålet som säger digitalt eller analogt ljud? Kisa in i ljudutgången? Ibland kan man se ett rött ljus där inne som skall betyda att den använder digitalt ljud.

Vid låsning kan man juckla runt lite försiktigt med en tandpetare här och sedan ev starta om.

1
Bevaka tråden