Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Manusutlösare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett manus som vid sökning går till ett fält (som har nedrullningsbar värdelista och är repeterat) och där väljer jag ett spec ämne jag vill ha ut på en lista.
Mitt önskemål är att så fort jag valt (klickat på) ett ämne från värdelistan ska manuset fortsätta och utföra sökningen. (Manuset har "fortsätt manus, vänta på användaren").
Nu måste jag ha en knapp bredvid som "fortsätter manuset".
Jag har försökt med manusutlösaren "vid objekt ändra" : Utför manus: "Fortsätt, vänta i 0 sekunder". Men....

Varför lyckas jag inte ? Kör FM 10

Tacksamt!
/T

Jag har inte provat manuslösare för ett fält när ett manus är pausat, men som du beskriver det skall det fungera från vad jag kan se. Ev kan du pröva "OnObjectExit" istället, så att du alltid fångar att användaren fortsätter efter att du valt något. Ev kan OnObjectChange inte fånga att användare väljer det existerande värdet.

Första frågan är varför du pausar manuset? Första manuset tar dig till fältet, och avslutas sedan. Är det inte bättre att manusutlösaren sedan tar vid och fortsätter efter att värdet är valt?

/Charles X

Tackar Charles X!

Det räckte alltså inte med ett manus med bara "Fortsätt manus".
Hela manuset ska fortsätta i manusutlösarens manus för att det ska funka och det gör det nu.

/T

Följdfråga

Som jag ser det nu, när jag lyckats få manusutlösaren att fungera med FM klient, så fungerar det inte via webb-publishering.

Stämmer det?

/T

Hmmm. Jag har inte pysslat med webpublicering speciellt mycket, och definitivt inte med script-triggers. Försökte googla det, men lyckades inte hitta något. Någon annan som vet?

Script triggers fungerar inte i fullt ut i IWP. De körs inte när användaren själv t ex går ur ett fält men däremot när ett manus sätter ett fält.
Se http://www.filemaker.com/support/product/docs/fmp/fm11_instant_web_publish_en.pdf för mer info. Sidan 37.

1
Bevaka tråden