Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten 60GB SSD, vilken är snabbast idag?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2010-09-23 10:35

Hej,

jag skall ha en liten mac mini på jobbet i konferensrummet. Den behöver Windows 7 samt OSX och ca 5-10GB extra att ha som utrymme. Gissning; 60GB borde räcka. Vilken är snabbast? Jag är inte priskänslig - men heller inte helt korkad. D v s några hundringar extra är inget att bråka om.

Jag funderar också på att låta alla anställda få SSD i sina laptops (MBP 13 el 15). De har Win7 + OSX men sällan behov av mer än några tiotal GB. Kanske en disk på 120GB vore lagom. Vilken väljer jag då? Idag?

(Råd om detta är färskvara - jag har kikat på gamla trådar, men upplever inte att infon ger mig det jag letar efter.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-23 10:54

Hej, det kommer hela tiden snabbare diskar. Här är en länk till Prisjakts SSD sida. Sen får du söka på nätet om nyheter. Solid State-diskar (SSD) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
Joel

jag tänkte köpa en mindre ssd för någon månad sedan, och kom fram till att en disk med sandforce-kontroller är bra om man kör mac os x, eftersom de klarar sig bra utan trim-stöd. (men jag köpte aldrig någon.)

något ur corsairs force-serie kanske passar bra...?

1
Bevaka tråden