Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela en Airport Express

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade först tänkt att köpa en Airport Extreme för att ha tillgång till flera ethernettgångar men jag kom att man kan kolla med någon om det finns en split till Express där man dela ut åt olika håll, är det någon som vet?

Airport Express har väl bara Ethernet in, så den funkar nog inte.

Och känns det inte lite "overkill" att köpa en Airport Extreme om det bara är fler portar du är ute efter?

Det finns betydligt billigare alternativ:
WEBHALLEN.com - Hårdvara - Nätverk - Switchar

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Airport Express har väl bara Ethernet in, så den funkar nog inte.

Jag har för mig att min Express av senaste modell faktiskt kan dela med sig ut ur porten också.

Min Express ansluter trådlöst till min Time Capsule. Jag har för mig att jag såg en inställning för att dela trafik via ethernet-porten.

Tyvärr är den avstängd där hemma, så jag kommer inte åt att se inställningarna just nu.

Om jag inte minns helt fel så kan AirPort Express ansluta trådlöst till ett annat nätverk och därefter dela ut interna IP-adresser via ethernet-porten. Om man då kopplar en switch till den ethernet-porten kan fler datorer koppla upp mot expressen via kabel.

Nackdelen är dock att det krävs ett befintligt trådlöst nätverk. Dom klienter som kopplar upp sig trådlöst mot expressen kommer ha begränsad hastighet till dom klienter som är kopplade med kabel.

Jag skulle nog rekommendera en AirPort Extreme om du är ute efter att koppla in klienter med kabel.

1
Bevaka tråden