Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Data på den inbyggda kameran?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var hittar jag vilka data den inbyggda iSight kameran har på min MacBookPro C2D 2,66 GHz.
Jag vill kunna jämföra den med externa kameror, är det någon som har förslag på en riktigt bra webbkamera till macen är det välkommet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-29 02:08
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Var hittar jag vilka data den inbyggda iSight kameran har på min MacBookPro C2D 2,66 GHz.
Jag vill kunna jämföra den med externa kameror, är det någon som har förslag på en riktigt bra webbkamera till macen är det välkommet.

Det finns väldigt lite som du kan jämföra mellan webkameror, vanligtvis står det bara vilken upplösning och framerate den klarar. För den inbyggda iSight kameran är det 640x480 (0.3 megapixlar) och 30 Hz.

I webkamera världen är det nog nästan bäst att bara jämföra priset, dyrare = (oftast) bättre. Vad ska du ha kameran till?

Jag ska göra distanskurser via Adobe Acrobat Connect. Köpte en Logitech 2Mp C600. Det står på lådan att den är Windowskompatibel men som vanligt funkar den utmärkt i Macen.
Jämförde med den inbyggda kameran och det är stor skillnad.
Logitech har ju en som de säger är mackompatibel, QuickCam® Vision Pro 9000 for Mac, men jag kan inte se att det skulle göra någon skillnad.

Funkar den i ichat med?

Skulle vara kul om Apple kunde uppgradera kameran i framtida MacBook Pro till 720p samt ge användaren möjlighet att dra ner upplösningen ifall kommunikationen laggar pga brist på bredband.

Nu har jag provat, funkar klockrent i iChat. När den "lösa" kameran sitter i prioriterar datorn automatiskt den före den inbyggda. Precis som det ska va

Kan du ta två bilder, så man se skillnaden.
Det vore kul.

Gärna men hur?? Photo booth begränsar ju kvalitén direkt i programmet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-06 16:58
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Gärna men hur?? Photo booth begränsar ju kvalitén direkt i programmet.

För min del är jag mer intresserad av att se bildkvaliteten snarare än upplösningen så att Photo Booth begränsar det till 640 x 480 gör inte så mycket.

Vet inte om skillnaden framgår så bra här.

1
Bevaka tråden