Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord som passar iMac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-20 22:48

Hej jag undrar om ni vet / kan tipsa om nåt tangentbord som passar iMac bättre än det som följer med? Hittade fått Logitech hade men jag vill ha nåt alternativ. Det hade varit plus i kanten om detta tangentbord har belysta knappar: (:

Ursprungligen av liganen:

...nåt tangentbord som passar iMac bättre än det som följer med...

Vad menar du med "passar bättre"?

Du får nog berätta varför du tycker att det medföljande tangentbordet passar dåligt, och vilka egenskaper du är ute efter att förbättra.

Är det något i utseendet? Eller är det bara belysning du är ute efter?

Ursprungligen av liganen:

Hittade fått Logitech hade men jag vill ha nåt alternativ.

För det första så är den meningen helt obegriplig. Vad betyder "Hittade fått Logitech hade"?

Men bortsett från det, så vore det bra om du berättar vilket Logitech-tangentbord det är som du gillar, så att vi får en uppfattning om vilken typ av tangentbord du är ute efter.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

För det första så är den meningen helt obegriplig. Vad betyder "Hittade fått Logitech hade"?

Möjligtvis: Hittade NÅTT logitech hade..

Denna verkar ju helt okej, eller det kanske var den du hade kikat på?
Själv är jag helnöjd med tangentborcet som medföljer

Illuminated Keyboard

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-22 11:18

svar på ditt inlägg

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "passar bättre"?

Du får nog berätta varför du tycker att det medföljande tangentbordet passar dåligt, och vilka egenskaper du är ute efter att förbättra.

Är det något i utseendet? Eller är det bara belysning du är ute efter?

För det första så är den meningen helt obegriplig. Vad betyder "Hittade fått Logitech hade"?

Jag tycker inte tangentbordet passar datorn

Ops jag skrev fel menade " Jag hittade ett som Logitech hade"

Senast redigerat 2010-09-22 12:27
Ursprungligen av liganen:

Jag tycker inte tangentbordet passar datorn

Det svaret hjälper ju inte ett dugg. Du måste ju berätta varför du inte tycker att det passar. Är det materialet, färgen, storleken, höjden, tangenterna, eller något annat?

Om du inte ger några ledtrådar om vad du inte gillar hos Apple-tangentbordet...

Om du inte berättar vilket Logitech-tangentbord du hittade och gillade...

...hur ska vi då kunna välja ut vilka tangentbord vi ska rekommendera till dig?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-23 01:01
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det svaret hjälper ju inte ett dugg. Du måste ju berätta varför du inte tycker att det passar. Är det materialet, färgen, storleken, höjden, tangenterna, eller något annat?

Om du inte ger några ledtrådar om vad du inte gillar hos Apple-tangentbordet...

Om du inte berättar vilket Logitech-tangentbord du hittade och gillade...

...hur ska vi då kunna välja ut vilka tangentbord vi ska rekommendera till dig?

Hade velat ha det svart, bredare så man får med numpad det är gött att ha det gångerna man använder det. Sen tycker jag det är dåligt att apples tangentbord inte är belysta som på MacBookPro datorerna.

Här har du Logitech tangentbordet jag menade

diNovo Keyboard, Mac® Edition

Nu verkar jag inte hitta nån bra bild på den och så är jag trött nu.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRv0f89JdTvW9UkDqtfJ4fbX4FAUnueK2PLavVND-QF3xZ2Sag&t=1&usg=__wtB4b1P_cfmoG5CpdEmyb8xSrNk=

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-23 20:28

Den här passar din beskrivning. Så får du en extra skärm också, så att du har full koll de få gånger den kommer behövas:

G19 Keyboard for Gaming

Men ärligt. När man handlar från Apple Store så kan man välja tangentbord med numpad. Bakgrundsbelysning finns dock inte, men den extremt ljusstarka skärmen borde lysa upp dina tangenter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-23 21:59
Ursprungligen av ibish:

Den här passar din beskrivning. Så får du en extra skärm också, så att du har full koll de få gånger den kommer behövas:

G19 Keyboard for Gaming

Men ärligt. När man handlar från Apple Store så kan man välja tangentbord med numpad. Bakgrundsbelysning finns dock inte, men den extremt ljusstarka skärmen borde lysa upp dina tangenter?

Hur blir det när man har såna där tangentbord som är anpassade för pc´s?

Nu är det så att när man har vant sig med iMac så vill man inte ha massa sladdar på skrivbordet. Jag tycker inte det belyser tillräckligt för mig iaf

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-09-22 14:32

Ursprungligen av liganen:

Hej jag undrar om ni vet / kan tipsa om nåt tangentbord som passar iMac bättre än det som följer med? Hittade fått Logitech hade men jag vill ha nåt alternativ. Det hade varit plus i kanten om detta tangentbord har belysta knappar: (:

Min son, 11år, sitter och spelar på sin mors iMac med sitt eget tangentbord som är tangentbordsknappbelyst och är inhandlad på CO för 249:-...:D

Clas Ohlson - Tangentbord mus/tangentbord

Snyggare i verkligheten, (plast)aluminium bakom en klar plastskiva som ser ut som glas,
när jag ser närmare efter så är det iMacens färger upp i dagen

1
Bevaka tråden